צוותי המכשור הרפואי ישבתו מחר: ינטשו את מכונות ההנשמה והאקמו

בשיא תחלואת הקורונה: מפעילי המכשור הרפואי יפתחו מחר בעיצומים במחאה על שכרם ויעזבו החל מהשעה 15:00 את מכשירי ההנשמה והאקמו, הנחוצים כעת במיוחד. אם לא יחול שינוי ישבתו החל מהשבוע הבא

מכונות הנשמה תוצרת ישראל
מכונות הנשמה תוצרת ישראל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

מפעילי המכשור הרפואי בבתי החולים יפתחו מחר בעיצומים במחאה על שכרם ותנאי עבודתם. הבוקר (שני) הודיעו אנשי המקצוע כי ממחר בשעה 15:00 יעזבו את מכשירי האקמו ומכונות ההנשמה במחלקות עד לשעות הבוקר שלמחרת. הרופאים ואנשי הצוות הסיעודי הם שיהיו אחראים על תפעול המערך וטכנאי כונן יגיע למקום רק במקרה חירום, ולאחר הטיפול בבעיה יעזוב את המחלקה.

הטכנאים אומרים כי אם לא יחול שינוי, החל מיום ראשון הבא ישביתו את כל הפעילות הטכנולוגית בבתי החולים, שכוללת בין השאר את תחומי הא.ק.ג, אקו לב, ואולטרסאונד נשים. שלומי מרום, יו"ר חטיבת הטכנולוגים הרפואיים בישראל אמר ל"כאן חדשות" כי ההצדקה לדרישות העובדים מתעצמת בעקבות הגידול הטבעי באוכלוסייה ותחלואת הקורונה, אולם תנאי שכרם לא עודכנו מזה כ-30 שנה. מרום טען כי במשרד הבריאות מתעלמים מהעובדים  ולא מסדירים את תנאי העסקתם ונזקקים להשלמה לשכר מינימום למרות עבודתם הקשה.

מנהלי שבעה בתי חולים ציבוריים הודיעו אמש במסיבת עיתונאים שערכו מול משרד הבריאות בירושלים כי יפסיקו לקבל חולי קורונה חדשים ויתחילו לעבוד במתכונת חירום החל מיום רביעי הקרוב. המנהלים האשימו את משרדי האוצר והבריאות במצבם הקשה של המרכזים הרפואיים ומסרו: "ממשלת השינוי רימתה אותנו - הגענו לקצה גבול היכולת, הפקירו אותנו בשיא משבר הקורונה - הגענו למשבר הקשה ביותר בתולדותינו".