משקפיים במקום רטייה: טכנולוגיה ישראלית חדשה לטיפול בעין עצלה

פיתרון רפואי חדש מוצע בימים אלו לילדים שאינם יכולים לראות תמונות עומק וסובלים מתחושת אי הנעימות, שנגרמה כתוצאה מחבישת הרטייה: "הוכחנו שהטכנולוגיה שלנו גורמת לשיפור במצב" • סטטוסקופ

זמן צפייה: 07:42

ילדים הסובלים מתופעת "עין עצלה" נאלצו לחבוש רטייה כדי למנוע את החמרת מצב. עם זאת, פיתוח ישראלי מעולם הגיימינג מציע פיתרון חדש ויעיל לילדים. הטיפול מתבצע בכך שהילד צופה בסרטים או משחק במשחקים שהוא בוחר באמצעות משקפיים חדשים, המותאמים לעיניו באופן אישי. הטכנולוגיה קיבלה את אישור מנהל התרופות האמריקני והאירופי וישנה הערכה כי היא תהפוך למסחרית בעוד כמה חודשים.

התסמונת, שבשפה רפואית מכונה "אמילואפיה", גורמת לילדים שלא לראות תמונות עומק, כלומר בתלת מימד. אולם מקור הבעיה לא נמצא בעין אלא במוח. זאת מאחר שבמצב שבו האותות העצביים שמגיעים מהעין חלשים יותר, המוח בוחר להשתמש בעין הטובה וזונח את העין האחרת.

לכתבות נוספות ממוסף הבריאות "סטטוסקופ": 

הקטנה במקום הסרה: הדור הבא של ניתוחי השקדים בישראל

"פורצי דרך בתחום": המהפכה המגדרית של ענף הרפואה בצה"ל

"רפואה מותאמת אישית": בדיקת הדם שיכולה למנוע סרטן במעי הגס

דניאל, משתמש בטכנולוגיה של צפייה בסרטים בתלת מימד על מנת לרפא עין עצלה אצל ילדים
דניאל, משתמש בטכנולוגיה של צפייה בסרטים בתלת מימד על מנת לרפא עין עצלה אצל ילדים | צילום: החדשות 13

הפתרון החדש מגיע בעקבות התלונות הרבות שיש לילדים שנאלצים לחבוש רטייה, זאת כיוון שהיא גורמת להם תחושת אי נעימות. ליאל, בת השמונה, סיפרה על תחושתיה :"זה לא נוח לי ומסתיר לי את העין". אמה הוסיפה :"צרב לי בנשמה שידעתי שהבת שלי צריכה להיות עם הדבר הזה - זה לא נעים"

המשקפיים המיוחדים יאפשרו לעקוב אחר כל תזוזה של העין החזקה ויטשטשו את התמונה, כך שהמוח יפנה לעין העצלה כדי לקבל תמונה ברורה. ד"ר אורן יחזקאל, מחברת novasight שאחראית על פיתוח השיטה הרפואית: "הוכחנו שהטכנולוגיה גורמת לשיפור במצב, בדומה לרטייה". לדבריו, "בטיפול שלנו המוח משתמש בשתי העיניים בו זמנית וכך משתפרת ראיית העומק".

הדמיית עין עצלה
הדמיית עין עצלה | צילום: החדשות 13