למרות מבצע החיסון השלישי - יותר ממאה התפרצויות בבתי אבות

זן הדלתא משתולל בקרב האוכלוסייה הרגישה ביותר. במקביל, תלונות רבות מגיעות על משרד הבריאות - סחבת בבדיקות, עיכוב בתשובות, ומחסור במחלקות הייעודיות. קשישים רבים אף נותרו ללא מענה

זמן צפייה: 01:14

בעיצומו של מבצע החיסון השלישי, עשרות בתי אבות מדווחים על התפרצויות והרבה מאוד תלונות מגיעות על התנהלות בעייתית של משרד הבריאות, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. סחבת בבדיקות בבתי האבות שיש בהם חשד למאומתים, תלונות שהבדיקות מגיעות באיחור ויש עיכוב בתשובות בגלל העומס, ואם זה לא מספיק אז יש גם מחסור אמיתי במחלקות קורונה ייעודיות במרכזים הגריאטריים, כך שפינוי קשישים חולים פשוט לא קורה.

על אף שאגף הגריאטריה במשרד הבריאות הוציא מכרזים לפתיחת מחלקות ייעודיות, הן עדיין לא נפתחו ובתי אבות שאין בהם אפשרות לבידוד נשארים פשוט בלי מענה. במצב הנוכחי, למרות ההתפרצויות האלה, לא מחסנים אנשי צוות. כעת, בבתי האבות מודאגים מהמצב ומקווים שהמבצע ייגמר עד לסוף השבוע הקרוב.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 2,886 אנשים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה, 76,203 בדיקות בוצעו אמש ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.8%. במספר החולים במצב קשה עלה ל-348, מתוכם 52 מונשמים, ומספר המתים מאז תחילת המגפה עלה ל-6,535. מאז החלו בישראל לחסן את בני ה-60 פלוס במנה השלישית, 422,326 בני אדם כבר קיבלו את החיסון.