מאות מתמחים מוחים על תנאי העסקתם: "נשבית את מערכת הבריאות"

על אף שכמה בתי חולים אסרו להגיע למחאה, מאות סטאז'רים ומתמחים בחרו להפגין נגד תורנויות של 26 שעות. "היית נכנס לטרמפ עם מתמחה אחרי שעבד יותר מיממה? ולניתוח חירום?"

זמן צפייה: 00:13

מאות סטאז'רים ומתמחים ברפואה הפגינו היום (שני) בתל אביב נגד תנאי העסקתם. זאת, למרות שמספר בתי חולים בארץ אסרו עליהם אתמול להגיע בטענה שמארגני המחאה אינם מייצגים אותם. המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "היית נכנס לטרמפ עם מתמחה אחרי שעבד יותר מיממה? ולניתוח חירום?" ו"הוא מתמחה מעולה, אבל שלא יטפל בי אחרי 20 שעות".

אורי רוזן, אחד ממארגני ההפגנה, איים כי המתמחים והסטאז'רים ישביתו את מערכת הבריאות אם שר הבריאות יולי אדלשטיין לא ייענה לדרישותיהם. "אנחנו נאבקים עכשיו על מה שהוסכם, נחתם, ותוקצב לפני עשור. נשבית את המערכת עם השר לא יתחיל לפחות 10 פיילוטים במיידי", אמר רוזן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-201221243' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת המתמחים והסטאז′רים ברפואה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1608554688/WhatsApp_Image_2020-12-21_at_1-4_lyrnpg.jpg' kid='1_h9rdzebn' kid='1_h9rdzebn' duration='13'']

סטאז'רית, שבחרה להישאר בעילום שם משום שהיא עובדת בבית חולים שאסר עליה להגיע להפגנה, מסרה לחדשות 13: "זה לא הגיוני שנמשיך להיות במשמרות של 26 שעות פעם בשבוע ולפעמים יותר - איך אפשר לטפל בחולים אחרי כל כך הרבה זמן? אתה הופך לזומבי. משאירים את הנוהל הזה רק בגלל רופאים ותיקים שחושבים שזה טוב ולא מודעים למצב היום".

כאמור, אתמול מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, הפרופסור רוני גמזו, אסר על מתמחים להשתתף בהפגנה של ארגון "מרשם" לקיצור משך התורנויות. מטעם הארגון נמסר בתגובה: "בימים האחרונים, וביתר שאת בשעות האחרונות, מופצות מטעם הנהלות בתי החולים ונציגי ההסתדרות הרפואית, הודעות איום והפחדה כלפי המתמחים המתכוונים להשתתף בשביתה ובפעילות המחאה. הודעות אלה אינן מרתיעות אותנו – להיפך, הן רק מחזקות אותנו בצדקת הדרך".

הפגנת הסטאז'רים והמתמחים ברפואה בתל אביב
הפגנת הסטאז'רים והמתמחים ברפואה בתל אביב | צילום: חדשות 13