בני משפחתה של בת 22 שנפטרה מדלקת בלב: הטיפול בביה"ח היה לקוי

אחרי ששיראל הלאל קיבלה את החיסון השני נגד הקורונה, היא לקתה בדלקת בשרירי הלב ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בזיו שבצפת. כעת, משפחתה זועמת: "לא ניגשו אליה - והיא קרסה להם מול העיניים"

זמן צפייה: 05:03

שיראל הלאל הייתה בחורה בריאה בת 22. אלא שאז היא קיבלה את החיסון השני ולקתה בדלקת בשריר הלב - תופעת לוואי מוכרת שגם חולפת עם טיפול נכון. אבל טיפול כזה, לטענת משפחתה, לא הגיע - והיא נפטרה בשבוע שעבר.

"לפני שבועיים היא קיבלה את החיסון השני של הקורונה", סיפרה בכאב אחותה נופר, אחות במקצועה. בהמשך, טענה שיראל בפני אחותה כי היא חשה ברע, ולעיתים גם סובלת מכאבי שרירים. "אמרתי לה, קחי 'נורופן'. לא עוזר? מחר בבוקר לכי לרופא".

אבל המצב רק החריף ושיראל החלה לסבול מקשיי נשימה וכאבים בחזה. "באתי אליה הביתה והיא אמרה לי, 'אני פשוט לא יכולה עוד'", נזכר בן זוגה אייל. "היא אמרה שהיא לא מצליחה לנשום ושכואב לה החזה. היא הייתה חלשה, אז ישר נסעתי לבית החולים 'זיו' שבצפת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוב מצביעי גוש השינוי: לפיד צריך לוותר על ראשות הממשלה • סקר

נתניהו: בנט וסער – בואו נשים את המשקעים מאחורינו ונקים ממשלה

שירה איסקוב ושכנתה שהצילה אותה נבחרו להשיא משואה

שיראל הלאל ז''ל, נפטרה לאחר שע''פ החשד לא טופלה כראוי בבית החולים
שיראל הלאל ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

בתום הבדיקות שעברה בבית החולים, התגלה כי היא סובלת מדלקת בשרירי הלב. "הרופא אמר שאפשר להשוות את זה לדלקת בכתף, שזה משהו ויראלי שעובר", הוסיף אייל לספר. "אמרתי, בסדר - שלושה, ארבעה ימים או שבוע - אני אהיה איתה כמה שצריך".

זה אינו המקרה הראשון בישראל של דלקת בשריר הלב לאחר חיסון שני נגד קורונה, אולם עד היום כל החולים החלימו ושוחררו לביתם - גם חולים שהגיעו לבית החולים במצב קשה בהרבה מזה של המנוחה. בבית החולים, שיראל הועברה לאשפוז והשגחה במחלקת טיפול נמרץ לב, ולמרות שבמחלקה זו המעקב אחר החולים אמור להיות מאוד אינטנסיבי - במקרה הזה, טוענת המשפחה, לא היה מעקב צמוד.

נופר, אחותה של שיראל הלאל ז''ל
נופר, אחותה של שיראל הלאל ז''ל | צילום: חדשות 13

לדבריה של נופר, שיראל שכבה במיטת האשפוז כ"שבר כלי", כלשונה. "הסתכלתי על המוניטור, ראיתי את הנשימות. המוניטור מצפצף - ואף אחד לא ניגש". פחות מ-48 שעות אחרי שאושפזה, היא קרסה. "התארגנתי כל כך מהר ואמרתי, טוב, אעלה לראות מה עוד אפשר להציל. אחרי חמש דקות כבר התקשרו להגיד לי שהיא נפטרה. זה היה הזוי לחלוטין".

"ראיתי אותה לפני כמה שעות, ביום שישי ב-14:00. מי ציפה בכלל שזה מה שיקרה?", תהתה נופר בזעם. "שאבוא בשבת בבוקר, ואראה אותה כשהיא כבר לא איתי? היא פשוט קרסה להם מול העיניים ואף אחד - אף אחד פשוט לא הרים את היד ואמר, היא לא מקבלת טיפול".

עורך דינה של המשפחה יאיר סקלסקי, מסר כי "מהנתונים הקיימים בשלב זה עולה תמונה קשה מאוד של הזנחה וחוסר מקצועיות ברף החמור מאוד של הרשלנות הרפואית. בכוונת המשפחה למצות את הדין עד תום, לא רק מבחינה נזיקית - אלא גם מבחינה משמעתית. המשפחה מברכת על החלטת משרד הבריאות להקים ועדת בדיקה, והיא תעמוד בקשר ותסייע למשרד הבריאות בכל מה שיידרש על מנת לבדוק את המקרה החמור שבו נפטרה בתם".

שיראל הלאל ז''ל, נפטרה לאחר שע''פ החשד לא טופלה כראוי בבית החולים
שיראל הלאל ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

מבית החולים "זיו" נמסר בתגובה: "המנוחה התקבלה עם כאבי חזה, חולשה כללית וחום. במהלך האשפוז, התייצגות המחלה התאימה למקרים רבים שטופלו במחלקה באופן דומה והחלימו כעבור מספר ימים. ביום האחרון לאשפוז, חלה הידרדות במצבה, התפתחו הפרעות עקשניות בקצב הלב שלא הגיבו לטיפול, ואחרי החייאה ממושכת - נקבע מוות. אנו משתתפים בצערה של המשפחה על אובדנה הכבד".