אחרי חטיפת גופתו: אלפים בהלוויית השייח הדרוזי במג'דל שמס

המונים מבני העדה הדרוזית הגיעו כדי ללוות לקבורה את השייח אבו זאיין אל דין חלבי, שמת מקורונה וגופתו נלקחה אמש מבית החולים ללא אישור. ההלוויה התקיימה בתיאום עם המשטרה ופיקוד העורף

זמן צפייה: 02:58

אלפים הגיעו הבוקר (שבת) לישוב מג'דל שמס שלמרגלות החרמון, להלווייתו של השייח אבו זאיין אל דין חלבי, מהדמויות החשובות בעדה, שמת אתמול מקורונה. ההלוויה מתקיימת לאחר שאתמול נלקחה גופתו של השייח מבית החולים זיו שבצפת.

הלוויה עצמה מתקיימת במגרש הספורט העירוני שבלב הכפר, בהשתתפות רבים מהישוב ומיישובי האזור בני העדה הדרוזית, באופן מסודר יחסית ותוך ניסיון לשמור על ההנחיות, בניגוד לתמונות מאמש מתיעוד חטיפת הגופה, ובתיאום עם המשטרה, פיקוד העורף והמועצה המקומית.

מהנהגת העדה הדרוזית נמסר כי "הם קוראים לשמור על הנחיות משרד הבריאות בשל התפשטות מגפת הקורונה והעלייה בתחלואה במג'דל שמס", וכי "בהודעת האבל המשותפת שפרסמו הנהגת העדה עם משפחת המנוח, קראה לא להגיע למג'דל שמס לטקס האשכבה".

לכתבות נוספות >>

אחרי רעידת האדמה – המחלצים במרוץ נגד הזמן: "כמו אזור מלחמה"

"הסיכויים שלו נהדרים": תיעוד ממחנה טראמפ במדינת המפתח

שבוע למותו של בארקן: סרטי הבורקס – והניסיונות לשחזור ההצלחה

הלווית השייח הדרוזי שגופתו נחטפה במג'דל שמס
הלווית השייח הדרוזי שגופתו נחטפה במג'דל שמס

"האירוע שהתרחש בבית החולים זיו בצפת איננו על דעת הנהגת העדה ובני משפחת המנוח, שהיה בעל מעמד דתי בכיר בקרב בני העדה וראוי לכל כבוד. ההלוויה מלכתחילה תוכננה להיערך הבוקר", נמסר עוד, "המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מופק טריף שב וקורא לקיים את ההלוויה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות, מתוך מתן כבוד למנוח ושמירה על בריאות הציבור".

כאמור אמש פרצו עשרות למרכז הרפואי, ולקחו ללא רשות את גופת השייח אבו זאיין אל דין חלבי. ח"כ ג'דיר מריח (יש עתיד) גינתה את האירוע ומסרה כי "מגנה בתוקף את האירוע שהתרחש בבית החולים זיו שבצפת. התנהגות זו אינה מייצגת אותנו ולא הולמת את מעמדו הרם של השייח הנכבד המנוח. כולנו חייבים להישמע ולנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

גם סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, תקף בביקורת חריפה בחשבון הטוויטר שלו: "איך הם לא מבינים שצעדה כזו באיזור הכי מודלק במדינה זה פשוט אסון? 'הצליחו לסדר' את המשטרה, אבל לא 'יצליחו לסדר' את הוירוס. יעלה להם ולנו במאות נדבקים, חולים קשים ולצערי מן הסתם גם מתים. מתסכל ועצוב".

יש לציין שהיישוב מג'דל שמס נתון בסגר כיוון שהוא נחשב לאדום על פי תוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, בשל שיעור התחלואה החריג בו. אתמול אישרה ועדת השרים לאזור מוגבל את המלצת משרד הבריאות להאריך את הסגר עד ליום חמישי לפחות.