הפרויקטור על הווריאנט החדש: "צריך היערכות דחופה למניעת התפשטותו"

פרופסור סלמן זרקא אמר כי הזן החדש שמגיע מדרום אפריקה מדבק יותר, אך נכון לעכשיו "סביר להניח שהחיסון מגן גם מפניו". זרקא ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל ותומך בהפסקת כניסת זרים למדינה

זמן צפייה: 05:44

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, התראיין היום לאלמוג בשישי ואמר: "זו לא היסטריה. יש וראינט חדש שנמצא בעולם כבר, מגיע מדרום אפריקה, וצריכים היערכות דחופה כדי למנוע את ההתפשטות שלו בארץ - אם זה מצב חירום, אז זה המצב".

לגבי עמידות הווראינט החדש לחיסון אמר הפרויקטור כי "הווריאנט יותר מדבק, זה וריאנט חדש של בטא שמצליח להרים ראש ולהתפשט בדרום אפריקה. יש לו מוטציה במעטפה שלו, שהוא חלבון שרלוונטי לחיסון. אם החלבון ישתנה יותר מידי נהיה בבעיה עם החיסון".

אך עם זאת אמר הפרויקטור כי המצב, נכון לעכשיו, איננו בעייתי. לדבריו, "אנחנו עוד לא יודעים להגיד את הכל, אנחנו חוששים ממצב כזה. אבל חשוב לומר שהמקרים וגם המקרה בישראל של ההדבקה - אין מחלה קלינית, אין אישפוז במצב קשה, אין ילדים, המקרה מחוסן, כך שמאוד סביר להניח שהחיסון מגן גם מהווראינט הזה".

בעניין סגירת נמל התעופה בן גוריון וכניסת זרים למדינה אמר זרקא כי במצב כזה ישנו צורך להפסיק כניסת זרים למדינה וממליץ לישראלים שלא לטוס לחוץ לארץ לא רק בגלל הוורינאט החדש, אלא בגלל העלייה המשמעותית בתחלואה באירופה בתקופה האחרונה.