ממונה הקורונה החדש: אל"מ במיל׳ פרופסור סלמאן זרקא

רה"מ ושר הבריאות הודיעו כי מי שיחליף את פרופ' אש בתפקידו הוא זרקא בן ה-57, המשמש מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת ב-7 השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של "מגן ישראל". "מודה על הזכות"

זמן צפייה: 02:32

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו היום (רביעי) כי ממונה הקורונה החדש הוא אל"מ במיל', פרופסור סלמאן זרקא, שיחליף בתפקידו את הפרופסור נחמן אש - שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. בשבע השנים האחרונות, ניהל זרקא את המרכז הרפואי זיו בצפת ומפרוץ מגפת הקורונה, מונה לחבר בקבינט המומחים של "מגן ישראל".

"אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה", מסר זרקא בהתרגשות. "אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עייני. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית".

זרקא בן ה-57 הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. כמו כן, זרקא הוא פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית. זרקא הינו בעל תואר שני באפידימיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי.

השר הורוביץ מסר כי "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ' זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם".