160 נדבקו בקורונה מאז שישי אחה"צ; מניין המתים עלה ל-295

עד כה נדבקו בנגיף 17,752 בני אדם, ומספר החולים הפעילים עומד על 2,407. 29 מהחולים במצב קשה ומתוכם 21 מונשמים, ו-39 במצב בינוני

זמן צפייה: 08:01

משרד הבריאות עדכן אמש (שבת) כי 160 בני אדם נדבקו בנגיף מאז אתמול יום שישי אחר הצהריים, וכי מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-295 בני אדם - שלושה מהם ביממה האחרונה בלבד.

מחלקות הקורונה בחלק מבתי החולים מתחילות להיפתח בשנית ויותר מאושפזים מגיעים. בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, בכירי משרד הבריאות ממליצים בישיבות פנימיות לבלום את פתיחת המשק ולשקול בשנית את פתיחת הרכבת ואת המשך פעילות בתי הספר - אך מקבלי ההחלטות נמנעים מלעשות כך לבנתיים.

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס אמש לעלייה בתחלואה בריאיון ב"המטה המרכזי" עם אילה חסון ואמר כי "בקצה הגרף יש עלייה מעשרות בודדות ליותר ממאה ביום – וזה אירוע מטריד. אם נצליח לשמור על סדר גודל של מאה ביום זה סביר. הגרף יכול להצביע על עלייה שאנחנו מאוד חוששים ממנה - כרגע אפשר לעצור את זה".

בד בבד, משרד החינוך עדכן כי מספר החולים במערכת החינוך עומד על 330 בני אדם. 106 מוסדות חינוך נסגרו עד כה, ו-16,327 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי כחלק מבפעולות הפעולות שנוקט המשרד. עם זאת הודגש המשרד החינוך כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל. מרבית החולים, כ-56% הם מהעיר ירושלים ומתוכם כ-80% הם מהגימנסיה העברית.

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-part-2006061952' autoplay='0' credit='' desc='סגן שר הבריאות יואב קיש במטה המרכזי' kid='0_zlbcx61t' duration='284'']

היום תובא לדיון בוועדת השרים טיוטת חוק הקורונה, בתום סבב תיקונים ובצל הביקורת הציבורית. לפי הטיוטה שגובשה, הזכות להפגין תישמר, שוטרים לא יורשו להיכנס לבתיהם של אנשים ללא צו, והכרזה על מצב חירום תהיה תקפה ל-30 יום.

הכנסת, שתמשיך בפעילותה לצד בתי המשפט, תהיה רשאית לבטל את ההכרזה על מצב חירום בכל עת. כמו כן, הכרזה על יישוב או שכונה אזור מוגבל תהיה תקפה לשבוע ותתקבל רק לאחר מחשבה על ההשלכות הכלכליות על הציבור והמשק. הממשלה, כך על פי הטיוטה, תתחייב להתחשב באנשים עם צרכים מיוחדים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסביר כי "הצעת החוק גובשה על מנת להקנות לממשלה סמכויות מפורשות ומתוחמות לצורך המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה", וסיפר כי מאז שהופצה הצעת החוק - "התקבלו מאות הערות לתיקון".

לדבריו, הוא כבר החל לדון על הדברים וללבן את ההערות השונות מול גורמי המדיניות והמקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים, והוסיף כי "הערות להצעת החוק יישמעו ויידונו גם בהליכי החקיקה הפומביים בכנסת".