הנגיף שתוקף ילדים בחורף - התפרץ בקיץ: "המחלקות במצב קשה"

וירוס ה-RSV הגורם לבעיות בדרכי הנשימה נחשב לשכיח מאוד בקרב ילדים, ובמקרים קשים עלול להוביל למוות. למרות שהוא לא קשור לקורונה, על פי מומחים, ההתפרצות שלו מיוחסת בעקיפין למגפה

זמן צפייה: 02:53

במחלקת הילדים של בית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים 36 ילדים הסובלים מנגיף ה-RSV, הגורם לבעיות בדרכי הנשימה, לחום, להצטננות ולשיעול, ובמקרים קשים גם לחוסר נשימה ולסכנת מוות. גם במיון ילדים בבית החולים שיבא תל השומר חווים עלייה של 50% בנפח הפניות לעומת המצב הרגיל, אלא שמדובר בנגיף שתוקף בדרך כלל בחורף, ואילו השנה באופן נדיר ההתפרצות מגיעה בשיא הקיץ.

למרות שהנגיף לא קשור לקורונה, ההתפרצות הקשה שלו השנה קשורה על פי מומחים רבים בעקיפין לנגיף שמטלטל את העולם. "התחלואה בקיץ הזה הייתה מאוד קשה גם מבחינת המספרים וגם מבחינת החומרה שלהם", אומרת פרופ' זהר לנדאו, מנהלת מחלקת ילדים בברזילי, "לא ידענו לצפות את זה, וזה הביא את מחלקות הילדים לעומס מאוד קשה".

"היינו במשך תקופה ארוכה בלי מסכות וכל הריחוק החברתי נחלש", אומר ד"ר ז'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שערי צדק בירושלים, "ולכן יש הרבה יותר חשיפה של אדם לשני והרבה יותר הדבקה".

בחורף שעבר כולנו עדיין עטינו מסכות, אבל באביב האחרון הסרנו אותם וזנחנו את שמירת המרחק, דבר שלדעת המומחים הוביל להתפרצות הנוכחית, ולכן חשוב להקפיד גם בחום הכבד על עטיית מסכה שמונעת הדבקה במחלות רבות נוספות מלבד הקורונה.