גמזו על החלטות הממשלה: נאבק שיהיו מקצועיות ולא פוליטיות

ממונה הקורונה התייחס לירידה בתחלואה והדגיש כי היא נובעת בחלקה ממספר בדיקות נמוך. לדבריו, המשק ייפתח כשמספר הנדבקים ירד ל-2,000 ביום, אך גם עם פתיחת הסגר - לא יאושר קיום חתונות

זמן צפייה: 08:35

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס הערב (שישי) בריאיון בחדשות 13 לסגר ולהיקף התחלואה בנגיף. לדבריו, "החלטות הממשלה מקבלות משקל פוליטי, ואנשי המקצוע נאבקים שהטון המקצועי יהיה המוביל בתוכן - אני מזהה מקומות בהם לממשלה יש מדיניות שאותה אי אפשר לשנות, כי בסוף הממשלה נושאת באחריות".

גמזו אף הוסיף כי "יש ירידה בתחלואה, זה די ברור. זה לא רק סימנים, אלא מגמה, בזכות הסגר. אנחנו רק צריכים לדעת שהמגמה עקבית כי יש ירידה בכמות הבדיקות, וזה דבר שמטריד אותי מאוד". בהמשך, כשנשאל על הפרת ההנחיות מצד בכירי המדינה, הסביר כי "נבחר ציבור שמפר הנחיות יוצר שובל של הפרות - אנשים אומרים 'אם הוא יכול, אז גם אנחנו'. לנבחרי ציבור אין הנחות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' חזי לוי: "צפויים להשיב את הילדים לגנים בעוד כשבועיים"

החמרה במצבו של הרב קנייבסקי: "נמצא בשלב המסוכן של הנגיף"

שיעור החולים בבני ברק: פי 6 מת"א; במודיעין עילית: הגבוה בארץ

רוני גמזו
רוני גמזו | צילום: חדשות 13

על פתיחת המשק אמר גמזו כי "יש שביל זהב שראש הממשלה ושר האוצר צריכים ללכת בו, שלפיו צריך להוריד את התחלואה לכיוון של 2,000 נדבקים ביום כדי לפתוח את כל המגזר הפרטי שלא מקבל קהל. אנחנו צריכים להתייצב עם הנתונים ולהיות בטוחים, אני רוצה לראות מקדם הדבקה סביב 0.8". ממונה הקורונה אף הדגיש כי גם לאחר שהמשק ייפתח לא ימליץ על קיום חתונות. לדבריו, "חתונות יצרו 500 חולים כל יום, בגללן נחזור למקום שהיינו בו לפני הסגר".

ממונה הקורונה גם התייחס להיקף התחלואה במגזר החרדי, וטען כי "החברה החרדית מתמודדת עם הקורונה בקושי יותר גדול מכל חברה אחרת. יש גם חוסר הבנה והפנמה, ובשלב מסוים היה זלזול. הסכר של הקשישים נפרץ שם, רואים שיעור תחלואה יותר גבוה בקשישים מאשר השיעור שלהם באוכלוסיה - זה מטריד. חיסון עדר לא יהיה - זה ירמוס את הקשישים".

"בגל הנוכחי ראינו עלייה בתחלואה הקשה במגזר החרדי והערבי, אותן אוכלוסיות שכמעט ולא הרגישו את הצרה בגל הראשון", המשיך פרופסור גמזו. "החברה החרדית לא מצליחה לשמור על החולים הקשישים. בגל השני גם יש עלייה בתחלואה הקשה של צעירים, לכן צריכה להיות אפס סובלנות למסיבות הטבע שהצעירים חוגגים בהן, כי אחר כך הם ממלאים מחלקות".