בכירים במשרד הבריאות: בתוך 10-7 ימים נגיע ל"ריסון מהודק"

לפי ההערכות, ישראל תיאלץ להטיל הגבלות עד סוף השבוע הבא בשל הזינוק בתחלואה. במשרד ידרשו לסגור את המסחר בכל הארץ ואת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות. הגנים יישארו פתוחים

זמן צפייה: 03:30

בכירים במשרד הבריאות מעריכים הערב (שלישי) כי בעוד שבוע עד עשרה ימים ישראל תיאלץ להיכנס למתווה "הריסון המהודק", בשל העלייה בתחלואה. היעד של המשרד הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.

אם אכן כך יקרה, משרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירת המסחר, כולל קניונים ושווקים, בכל הארץ. בשעות אלה, מתקיימים דיונים בנוגע לאפשרות של פתיחת חנויות הרחוב במתכונת מסוימת, גם אם יוכרז על ריסון מהודק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מ"מ המפכ"ל פורש: "אי מינוי מפכ"ל קבוע נבע גם משיקולים זרים"

השר אוחנה הכריע: מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי ימונה למפכ"ל הבא

ה-FDA צפוי לאשר את החיסון של מודרנה בסוף השבוע: "יעיל ובטוח"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, במשרד ידרשו לסגור את מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, אך נשקלת האפשרות לאפשר את קיום הלימודים בכיתות א'-ב'. הגנים ומערכת החינוך של הגיל הרך תישאר פתוחה. עם זאת, במשרד הבריאות מבינים כי יהיה קשה לקבל את הסכמת השרים למהלכים שכאלו בזמן שחלק מהאוכלוסייה כבר התחיל להתחסן.

בד בבד, בכירי הרבנים במגזר החרדי, הרב חיים קנייבסקי הרב גרשון אדלשטיין והרב שלום הכהן הודיעו הערב כי הם קוראים להתחסן - לכל מי שיכול לעשות זאת. זאת, בהודעה שנמסרה דרך הרב אלימלך פירר.

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 2,284 בני אדם אובחנו אתמול בקורונה. מדובר ב-3.2% מ-71,213 הבדיקות שבוצעו. מספר חולי הקורונה שנמצאים במצב קשה עלה ל-378, מתוכם 98 מונשמים. 360,630 בני אדם נדבקו מאז פרוץ המגפה, ו-3,014 מתו.

אמש, הודיע משרד הבריאות לקופות החולים כי מבצע החיסונים נגד הקורונה יתחיל ביום רביעי הבא, 23 בדצמבר. המשרד הורה לקופות החולים להיערך לכך מבחינה לוגיסטית. הצוותים הרפואיים בבתי החולים יתחילו להתחסן כבר ביום ראשון. בעקבות העובדה שמשנעים 1,000 חיסונים יחד בשל מגבלות לוגיסטיות, בתי החולים הקטנים יתחסנו אחרי הגדולים.