משרד הבריאות מתכוון לסמן מוצרים מזיקים - גם בתפריטי מסעדות

התוכנית תוחל על מסעדות בעלות יותר מ-5 סניפים, והן ידרשו לסמן את כמות הקלוריות, הסוכר, הנתרן והשומן הרווי לצד כל מנה בתפריט. "פוגעים במסעדנים ללא שום מטרה אמיתית"

זמן צפייה: 02:49

אחרי שמשרד הבריאות החליט בצעד תקדימי לסמן מוצרים ברשתות השיווק שנחשבים למזיקים – עכשיו גם המסעדות על הכוונת. מוצר שלא יעמוד בתו תקן, יחוייב בסימון של מדבקה אדומה עם מספר הקלוריות במנה, כמות הסוכר, הנתרן והשומן הרווי - והמסעדנים זועמים.

מדובר באותן מדבקות אדומות וירוקות שיופיעו מחודש ינואר הקרוב על כל מוצר מזון ארוז ברשתות השיווק, וייתכן שבעתיד הלא רחוק גם בתפריטים במסעדות. "בסוף אנחנו נשארים עם נהלים וחוקים שהם אולי סקסיים, ואולי הם מעניינים את המדיה, אבל הם לא באמת יעזרו פה לשנות הרגלי תזונה וצריכה", ציין ברנרדו בלחוביץ', מבעלי קבוצת "גן סיפור". "פוגעים בנו, במסעדנים, ללא שום מטרה אמיתית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המהפך הסעודי: כדי להיאבק באיראן – הממלכה מתקרבת לישראל

אלונה ברקת הודיעה: "לא אתמודד בבחירות הקרובות"

סירב לתת טביעת אצבע בשבת – וספג אלימות קשה משוטרים • תיעוד

המבורגר
המבורגר | צילום: אינסטגרם

במסגרת תוכנית משרד הבריאות, שנמצאת בשלבי גיבוש מתקדמים, כל רשת מזון שמונה יותר מחמישה סניפים תידרש לסמן לא רק את כמות הקלוריות לצד כל מנה ומנה בתפריט, אלא גם את כמות הסוכר הנתרן והשומר הרווי – בדיוק כמו בסימון ברשתות השיווק.

מאז שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הכריז על מלחמה בג'אנק פוד, ראינו שורת צעדים וניסיונות להיאבק בתעשייה, בהם האפשרות להטיל מס על משקאות ממותקים, תוכנית להגביל את הפרסום של חטיפים וממתקים בשעות הצפייה של ילדים, והמהפכה הגדולה של סימון מדבקות הרמזור על המוצרים בסופר – שצפויה להיכנס לתוקף בשנה הבאה אחרי לא מעט התנגדויות ומאבקים מצד היצרניות בתעשיית המזון. בענף המסעדנות נערכים כעת למערכה מול משרד הבריאות, ואף מאיימים בעליית מחירי המנות בתפריט.