נשירת שיער ועייפות: מחלימי הקורונה מספרים על התסמינים שנשארו

לא מעט מהמחלימים מהנגיף מדווחים על תופעות לוואי - כאבים בשרירים, פגיעה בזיכרון ועוד, כאשר לעוצמת ההשפעות אין קשר לחוזק שבה המחלה תקפה. "אם היו מבינים - היו נזהרים יותר"

זמן צפייה: 08:31

בזמן שבעולם מתנהלים אינספור ויכוחים מה זה קורונה, על סגר ועל הפרנסה, אצל מי שחלו והחלימו הסיפור שונה לחלוטין - לא רק שהם חוו טראומה רגשית ורפואית, אלא יש כמה סימנים שמסרבים להיפרד מהם גם ביום שאחרי ההחלמה.

מאמנת הכושר אירה דולפין, שמתפרנסת מהשרירים שלה חטפה בהם את המהלומה. לדבריה, לא שמים לב שעייפים וחלשים. אני לא בחורה שרגילה להיות חלשה. יתרה מזאת, מנהל מרפאת המחלימים, ד"ר לוי, אף סיפר כי "היה לנו חייל בן 20 שהיה עושה מרתונים לפני הקורונה, ושלושה חודשים אחרי שחלה הוא בקושי יכול ללכת כמה מטרים". לטענתו, לתופעות של אחרי ההחלמה אין קשר לעוצמה שבה תקפה אותך המחלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי הרב קנייבסקי – נדבק בקורונה

השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

בלי בתי כנסת – וללא אושפיזין: המדריך המלא לחג הסוכות בסגר

לורן מור, שהחלימה מקורונה
לורן מור, שהחלימה מקורונה | צילום: חדשות 13

לורן, צעירת הנדבקים בכתבה, דיברה בגילוי לב גם על היחס של החברים אליה לאחר שחלתה. "המון ילדים כעסו עליי, אנשים חושבים שעשיתי דווקא", אמרה. "אני לא חושבת שעשיתי משהו לא בסדר בזה שחליתי - יש אנשים שפשוט נעלמים, עוברים צד של הכביש".

ד"ר לי רם, רופאה במיון תל השומר, נדבקה במהלך העבודה. היום, חצי שנה אחרי שהחלימה יש עדיין תופעות. לדבריה, "חוש הריח שלי עדיין קצת קלוקל ואני מרגישה שהאף לא כל כך מחובר למוח". שי מיקה, שנדבקה במסיבת יום ההולדת ההמונית של מלכת היופי לשעבר, טיטי איינאו, סיפרה כי "מה שהכי מפחיד שזה עלול לא לעבור לעולם, שמשהו ייתקע". יש לציין כי חלק ניכר מהחולים גם סבלו מתופעה של נשירת שיער, אותה הרופאים עדיין לא יודעים להסביר.

"זה לא צחוק וזאת מחלה קשה וזאת באמת מגפה, וצריך להיזהר ממנה", אמר דובר ראש עיריית בית שמש, רפי פרלשטיין. "אם הרבה צעירים שהיום מזלזלים בהנחיות, אם הם היו מבינים את המשמעות הדרמטית של אחרי הקורונה, של אחרי ההחלמה, מה ילווה אותם בתקופה שלאחר מכן - אני בטוח שהם היו נזהרים ונשמרים הרבה יותר".