דוח הרמזור: 29 ערים מוגדרות אדומות - בני ברק בראש הטבלה

מספר היישובים האדומים צנח מאז כניסת הסגר - לאחר שעמד על יותר ממאה לפני כחודש. בבני ברק שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 21%, בי-ם 14% ובת"א 6% • פרופ' לוין: "חייבים לפתוח את הגנים"

זמן צפייה: 02:52

ברקע מגמת הירידה ההדרגתית במדדי התחלואה, מנתוני דוח הרמזור המעודכן שהתפרסמו הבוקר (רביעי) עולה כי כעת בישראל 29 יישובים המוגדרים אדומים. מדובר בירידה לעומת המצב שהיה לפני כניסת הסגר - אז יותר ממאה יישובים הוגדרו כבעלי רמת התחלואה הגבוהה ביותר.

רשימת הערים האדומות, לפי רמת התחלואה בהתאם לציון הרמזור: בני ברק, מודיעין עילית, מתתיהו, רכסים, עמנואל, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי, אלישמע, בית שאן, אופקים, חורפיש, יד בנימין, תפרח, אחיעזר, אל-עזי, גבעת זאב, בית חלקיה, זכרון יעקב, רמלה, נתיבות, עזריה, בענה, אור יהודה, ירושלים, אשדוד, איתן ופורת.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
סגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בראש טבלת הערים האדומות ניצבת כאמור בני ברק, שציון הרמזור שלה הוא 9.8. 21% מהנבדקים בעיר התגלו חיוביים לקורונה, וישנם 112 חולים לכל 10,000 תושבים. גם במודיעין עילית ציון הרמזור הוא 9.8, ובה 17% מהבדיקות חיוביות. ישנם 163 חולים לכל 10,000 תושבים.

בירושלים, שגם היא עיר אדומה, ציון הרמזור עומד על 7.7 ו-14% מהבדיקות חיוביות. על כל 10,000 תושבים - 30 נמצאו חיוביים לנגיף.

ישראל נכנסת לסגר שני
ישראל נכנסת לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

על פי הדוח, ישנם 767 יישובים ירוקים, 397 צהובים ו-64 כתומים. בתל אביב, שמוגדרת עיר צהובה עם ציון 5.7, אחוז החיוביים עומד על 6% וישנם 13 חולים לכל 10,000 תושבים. ציון הרמזור של ראשון לציון הוא 5.9, עם שיעור נדבקים של 7% ו-15 חולים לכל 10,000 תושבים.

בין הערים הירוקות ניתן למצוא את כפר קאסם, דאליית אל-כרמל, הוד השרון, כרמיאל, נהריה, קריית אונו, קריית שמונה, יוקנעם עילית, צור הדסה, תל מונד, מודיעין-מכבים-רעות,

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, במהלך הדיון בוועדת הקורונה יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, הצהיר: "במערכת החינוך הפתרונות חייבים להיות דיפרנציאליים - לפי תחלואה יישובית, גילי הילדים והסיכוי שלהם להידבק. את גני הילדים חייבים לפתוח, ולא לנדנד את הציבור באי ודאות בגלל מספרים שרירותיים. חייבים להודיע עכשיו שגני הילדים כולם עד גיל 6 נפתחים בראשון, מתוך הבנה שכן תהיינה הדבקות גם בגנים, אבל אנו יודעים שהסיכון לילדים הוא אפסי ולצוות - קטן מאוד. גם בכיתות א'-ד' צריך להציע פתרון וללכת איתו".

עוד הצהיר לוין: "לא צריך לפחד, צריך להיזהר. לעודד את הפעילות בסיכון נמוך. העובדה שהיום לא ניתן להיכנס לים, לצאת לטבע או לקיים חוג ספורט לילדים - זאת הזיה. זה נזק חמור ומיותר לבריאות הציבור. דווקא את הדברים האלה צריך לעודד. בפועל הילדים, אם נרצה או לא נרצה, נפגשים עם החברים שלהם, כי זה בלתי אפשרי למנוע זאת מהם במשך חודשים".

מדינת ישראל נכנסת לסגר
מדינת ישראל נכנסת לסגר | צילום: דוברות המשטרה

ישיבת קבינט הקורונה, שהייתה צפויה להתקיים בעוד זמן קצר, עשויה להידחות. זאת מכיוון שלא ברור אם נתוני התחלואה מובהקים מספיק כדי לקבל היום החלטות. גורמים במשרד הבריאות סבורים שיש היגיון בדחיית הדיון, מפני שלדבריהם ההחלטות על יציאה מההסגר בכל מקרה כפופות ליעדי תחלואה שאין עדיין ודאות שיושגו עד סוף השבוע. הם מציעים להמתין ליום חמישי כדי לראות אם המספרים ממשיכים לרדת, ואז לקבל החלטות בקבינט.