"התחיל הקרנות – ונפטר תוך שבוע": מחדל התרופות בביה"ח רמב"ם

פרשת זיוף תאריכי התוקף של תרופות הכימותרפיה במוסד הרפואי שבחיפה, נחשפה בזכות עדויות העובדים על התנהלותו. מביה"ח נמסר: "מתנצלים בפני המטופלים ומשפחותיהם על המקרים החמורים"

זמן צפייה: 02:43

פרשת זיוף תאריכי תוקף של תרופות כימותרפיה בבית החולים רמב"ם, נחשפה בשבוע שעבר בידיעות אחרונות. לפי עדויות עובדים שפורסמו בסוף השבוע בעיתון, זויפו תאריכי תרופות הכימותרפיה במעבדה האחראית על אחזקת המלאי עבור חולי הסרטן במטרה להסתיר את התיישנותן והן ניתנו לחולים, לעיתים חודשים רבים לאחר שפג תוקפן. לפני כשבועיים הגיש אחד העובדים תלונה במשטרה על התנהלות בית החולים.

"אבא שלי היה אדם מתפקד, נוהג, אוכל, קם לשירותים לבד ופתאום אחרי שני טיפולים הוא לא יכל לעשות את זה כבר", סיפרה אוריין פרץ, שאביה מת מסרטן לפני כשלוש שנים. "ראינו את ההידרדרות במצב שלו וביקשנו להפסיק את הטיפולים, הוא התחיל הקרנות – ונפטר תוך שבוע".

עוד בחדשות 13:

מחקר: סימני סרטן עשויים להופיע עשרות שנים לפני התפרצות המחלה

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא סרטן – באמצעות סוכריות

מדוע ביטוח לאומי דורש מחולי סרטן להחזיר עשרות אלפי שקלים?

בית החולים רמב''ם
בית החולים רמב''ם | צילום: ויקיפדיה עיברית, דוד שי

יש לציין כי במצבים מסוימים ניתן להאריך את חיי המדף של תרופות קליניות כימותרפיות שעלותן גבוה מאוד, אלא שהדבר חייב להיעשות בתיאום עם חברת התרופות. במקרה הזה המעבדה ברמב"ם האריכה לכאורה את התוקף על דעת עצמה.

מרמב"ם נמסר: "אנו מתנצלים בפני המטופלים ובני משפחותיהם על מקרים חמורים אלה שקרו ב-2016. שדרת הניהול בבית המרקחת ברמב"ם הוחלפה והוכנסו מערכות טכנולוגיות מתקדמות למעקב ופיקוח אחר תרופות פגות תוקף".