שר הבריאות: ניפטר מהסגר בסופי שבוע - זה לא עושה כלום

אדלשטיין הגיע לסיור בבית החולים וולפסון שבחולון, והסביר כי ההגבלות "מפריעות לציבור". נתניהו: "המערכות לומדות לעבוד אחד עם השנייה, אני עובד עם גמזו בשיתוף פעולה מלא"

זמן צפייה: 02:10

מגפת הקורונה: שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר הבוקר (שלישי) בבית החולים וולפסון בחולון והביע התנגדות להטלת סגר נוסף בסופי השבוע. לדבריו, "אין שום צורך בסגר בסופי השבוע - חוץ מלהפריע לציבור זה לא עושה כלום. נשתדל להכניס קריטריונים אחידים לכל הנושא של הגבלות על ענפים השונים עד כמה שאפשר. ניפטר משרידי ההגבלות על המסחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גם התייחס למאבק במגפה כשביקר במפקדת הקורונה של פיקוד העורף, והסביר כי "אני מרגיש שהמערכות לומדות לעבוד אחת עם השנייה. אני עובד עם גמזו בשיתוף פעלה מלא, אנחנו מדברים לפחות שלוש פעמים ביום. בלי שיתוף פעולה של הציבור אין לנו שום סיכוי להצליח. עם שמירת הכללים אנחנו נצליח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות מתנגד לטיסות לאומן: "30 אלף איש על רחוב וחצי"

אתמול אובחנו 1,801 נדבקים בקורונה; מספר החולים קשה עלה ל-349

בדיקה מיוחדת: האם המוצרים שכולנו קונים – יעמדו במבחן המעבדה?

יולי אדלשטיין בביקור בבית החולים ולפסון בחולון
יולי אדלשטיין בביקור בבית החולים ולפסון בחולון | צילום: שלומי יוסף

כמו כן, שר הבריאות הגיב להתקפות שרים על ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ואמר כי "אנחנו כולנו ביחד במאבק הזה, כל ניסיון לגלגל את האחריות על מישהו אחר - ייכשל. אני נותן גיבוי מלא לפרויקטור הלאומי. כולנו יחד נצליח לעצור את הנגיף".

אדלשטיין התייחס גם לפרסומים לפיהם תושב מרכז הארץ טס לאוקראינה, למרות שנדבק בקורונה. לטענת שר הבריאות, "הסיפור הזה יכול לגרום לצוותים רפואיים שלמים בבית החוחלים לעבוד שעות נוספות. אני מבקש, מכל האזרחים, גם אם הם חושבים שהבידוד מיותר – לשמור על הכללים, רק כך נוכל לנצח את המחלה".

פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בעקבות דבריו של אדלשטיין, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בתגובה כי "מוטב מאוחר מאשר אף פעם. לאחר שבועות ארוכים שאנחנו בוועדת הקורונה דבקים בכך שהמגבלות שהממשלה הטילה לא עוזרות בכלום ואותה הממשלה תקפה אותנו בכך שאנחנו נהיה אחראים לעשרת אלפים מתים, מגיעה ההודאה משר הבריאות על עוד טעות שנעשתה על ידם בניהול המשבר".

עם זאת, מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי בריאיון בגל"צ כי אפשרות הסגר לא ירדה מהפרק. לדבריו, "ברור מה המחיר של סגר ושריחוק חברתי מוריד תחלואה. אחרי דיון עם מומחים נביא ארגז כלים - שיטת הרמזור, סגר חלקי, או סגר כללי. את זה נציג בדיון הנוסף עם ראש הממשלה".