הגבלת מרחק ואיסור שהייה בבית של אחר: העוצר הלילי נכנס לתוקף

החלו ההגבלות שיימשכו מדי לילה עד השעה 5:00 בבוקר בראשון, בכדי למנוע התקהלויות במהלך חג הפורים. המשטרה הודיעה כי תגביר את האכיפה והציבה 24 מחסומים בכבישים מרכזיים ברחבי הארץ

זמן צפייה: 07:14

העוצר הלילי של חג הפורים נכנס הערב (חמישי) לתוקף ויימשך בשעות הלילה של סוף השבוע מהשעה 20:30 ועד 5:00 בבוקר בראשון. חל איסור לצאת ממקום המגורים למרחק של יותר מקילומטר אחד, ואין לשהות בביתו של אדם אחר.

מעבר לכך, תותר קריאת מגילה בבתי הכנסת עם מניין של עד עשרה אנשים במבנה סגור ועד 20 מתפללים במבנה פתוח. כמו כן, הנכנסים יהיו מחוייבים בתעודת מתחסן או מחלים ויידרשו לשמור על רווח של כיסא בין אחד לשני. כמו כן, הכניסה לילדים אסורה.

מחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

בנוסף לכך, התחבורה הציבורית תצומצם והתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50%. העוצר צפוי להסתיים ביום שבת, אך בשל עמדת משרד הבריאות והחשש מפני "עלייה המונית לירושלים", ההגבלות של התחבורה הציבורית יימשכו גם ביום ראשון - אז יחגגו בבירה את שושן פורים.

במשרד ראש הממשלה הבהירו למען הסר ספק, כי לאורך כל שעות היום "אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות - 10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח, ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות, כינוסים, מופעים וכיוצא בזה".

אתמול פרסמה המשטרה את מפת המחסומים בעוצר החג. המחסומים ייפרסו ב-24 נקודות, ולצדם ניידות ושוטרים יסיירו בכבישים ברחבי הארץ. בנוסף, זומנו מספר בני אדם, שחשודים בארגון מסיבות מחתרתיות. החשודים נחקרו באזהרה, ובהמשך שוחררו לביתם בתנאים מגבילים. כבר אמש החלה יחידת אתגר בלהב 433 בחיפוש אחר מארגני המסיבות, ובכוונת המשטרה להמשיך ולאתרם.