קפסולות בבתי כנסת, סעודות עם המשפחה: המתווה לחגיגות פורים

פרסום ראשון: משרד הבריאות מגבש מתווה בתמיכת החרדים לפיו בתי כנסת יוכלו להכיל עד 100 איש, בקפסולות של עשרה. מסיבות המוניות ייאסרו • אדלשטיין: מקווה שמי שיפתח מחר יחטוף קנס כהוגן

זמן צפייה: 03:19

שבועיים לפני פורים, בכוונת משרד הבריאות להטיל הגבלות משבת "זכור" אותה מציינים לפני החג - וגם במהלך ימי החג עצמו, כך שהתפילות בבתי הכנסת יתקיימו במתכונת של קפסולות, ואילו סעודות החג יתאפשרו רק בסביבת המשפחה הגרעינית - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13.

על פי ההצעה שמתגבשת בימים אלו, המתפללים בבתי הכנסת יחולקו, כאמור, לקפסולות תוך שמירה על מרווח של אדם אחד ל-4 מטרים רבועים. כל קפסולה תכיל עד עשרה מתפללים, ובין אחת לשנייה תוצב מחיצה. בבית כנסת אחד ניתן יהיה להכיל בסך הכול עד 100 מתפללים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הווידוי של מרב מיכאלי: "שקלתי בעבר לרוץ בליכוד במקום בעבודה"

עיריית רעננה לעובדים: מי שלא יתחסן – ייאלץ ללבוש חליפת מגן

אדלשטיין: בודקים אם ניתן למנוע כניסה לעבודה ממי שלא התחסן

פורים בירושלים
פורים בירושלים | צילום: אימג' בנק / Getty Images

בנוסף להגבלות על המתפללים, במשרד הבריאות רוצים לאסור התקהלויות ומסיבות המוניות, כמו גם את העלייה המסורתית לקברו של רבי שמעון בר יוחאי - שככל הנראה תיאסר מיום חמישי שיחול בו החג ועד למוצאי השבת שאחרי. על מנת לאכוף את ההגבלות הללו, יוצבו מחסומים משטרתיים.

כאמור, גם התקהלויות משפחתיות גדולות ייאסרו, שכן סעודות החג יוותרו רק במסגרת משפחות גרעיניות או במסגרת ההתקהלות המותרת בתקנות - כלומר עד חמישה בני אדם בחלל סגור. במשרד הבריאות ציינו כי המתווה קיבל את הסכמת ראשי הסיעות החרדיות.

הכנות אחרונות לקראת פתיחת מחלקות הקורונה בבית החולים רמב''ם
מחלקת קורונה בבי''ח רמב''ם | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, בעוד מספר החולים הקשים שנרשם הערב הוא הנמוך ביותר שנראה בחודש האחרון - במערכת הבריאות הביעו דאגה מעלייה מחודשת בתחלואה, שכן מחר תיפתח מערכת החינוך, ויחד איתה ייפתחו גם חנויות ומסעדות - כחלק מהמרד שאותו מתכננים ראשי ענף המסחר.

בינתיים, עשרות עיריות כתומות לחצו היום על מקבלי ההחלטות על מנת שיכללו גם אותן בתוכנית החזרה ללימודים. בשל כך, ייתכן כי קבינט הקורונה יתכנס כבר מחר או ביום ראשון. בישיבה, צפויים גורמים המקצוע לקבוע תאריכי יציאה נוספים, ולהחליט מה יהיו התנאים למעבר בין השלבים.

מנגד, בירושלים לא מחכים - וכבר הודיעו על דחיית הלימודים, זאת בעקבות "אי הבהירות בין החלטת קבינט הקורונה אמש להנחיות שניתנו הבוקר בנושא השכונות הכתומות", לשון ההודעה. "ראש העיר ירושלים משה ליאון החליט כי הלימודים בעיר, בכל השכונות, לא יפתחו מחר ועד לקבלת הנחיות ברורות ממשרד הבריאות וקבינט הקורונה לגבי השכונות הכתומות בעיר".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

אדלשטיין: "עדיין לא יודעים אם נטיל עוצר בפורים - הכול על השולחן"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין הערב לחדשות 13, והודה כי הוא "מודאג מאוד", כלשונו, מהחג המתקרב ומהמסיבות שאולי יבואו בעקבותיו. "אנחנו עדיין לא יודעים אם נטיל עוצר ביום הזה, אבל אם בסמוך למועד נתוני התחלואה יהיו קשים - גם אנחנו נצטרך לנקוט בצעדים קשים. הכול על השולחן".

בהמשך דבריו, השר התייחס גם לאיומים של בעלי העסקים והמסחר, לפיהם ייפתחו מחר את המסעדות, הקניונים ובתי המלון - למרות שטרם ניתן האישור לכך. "בכל ריאיון שאלו 'למה חוק הקנסות עדיין לא עבר?' אז הנה. החוק עבר, יש קנסות יותר גבוהים שאפשר לתת בתדירות גבוהה יותר. כולי תקווה שכל העבריינים שמסכנים את בריאות הציבור יחטפו קנסות כהוגן".

"נגד מי הם מורדים?", תהה אדלשטיין, "מלחמה על הזכות להדביק אחרים ולגרום לתחלואה קשה? אני מבין לליבם של אנשים שקשה להם להתפרנס בתקופה הזאת, אבל לגרום לגל חדש של תחלואה זה לא פתרון". כאן, קרא לציבור ללכת ולהתחסן, והוסיף: "שלא נחיה עם הצביעות הזאת, של 'למה המשק לא לא פתוח?' למה? כי לא מספיק אנשים התחסנו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1002212034' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון המלא עם שר הבריאות יולי אדלשטיין' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610302339/453kpa_dwjjor.png' kid='1_pv6pk8d1' kid='1_pv6pk8d1' duration='199'']