לאחר התיעוד בחדשות 13: דיון בכנסת על מצב בתיה"ח הפסיכיאטריים

ועדת הבריאות של הכנסת תערוך דיון מיוחד על הממצאים שנחשפו, בדבר המצב העגום במרכזים הרפואיים לבריאות נפשית. לדיון יזומנו מנהלים ונציגי משרד הבריאות. "המציאות במחלקות הסגורות מטרידה"

זמן צפייה: 09:44

יושבת ראש ועדת הבריאות של הכנסת, עידית סילמן, הודיעה היום (שלישי) כי תכנס את הוועדה לדיון מיוחד על הממצאים שנחשפו אמש בחדשות 13, בדבר המצב העגום בבתי החולים הפסכיאטרים. לדיון יוזמנו מנהלי בתי חולים ונציגים ממשרדי הבריאות והאוצר שיצטרכו להשיב לשאלות מדוע בתי החולים נראים כפי שהם היום. הדיון יכונס בסוף החודש, עוד בזמן הפגרה.

בתוך כך, גם חברות הכנסת אמילי מואטי (העבודה) ומיכל וולדיגר (הציונות הדתית), יושבות ראש משותפות של השדולה לבריאות הנפש, הגיבו לתיעוד והודיעו כי יכנסו את השדולה לבריאות הנפש בכנסת. הח"כיות מסרו כי "לצערנו, אנו מודעות למצב הקשה של בתי החולים הפסיכיאטרים, ובכל זאת, בכל פעם מחדש זה מכעיס ומזעזע".

"המציאות במחלקות הסגורות מטרידה, מקוממת ובלתי מתקבלת על הדעת", נמסר מטעם חברות הכנסת. "הצפיפות הקשה, המחסור במיטות אשפוז והאלימות הגואה בתוך המחלקות עקב כך מצריכים טיפול מידי, יסודי ומקיף של כלל המערכות הרלוונטיות. המצב בבתי החולים הפסיכיאטריים הוא רק קצה קרחון".

בימים אלו נידונה בבג"ץ עתירה שהגישה ההסתדרות הרפואית באמצעות עו"ד אפרת גלר ניצן מהמרכז הבינתחומי, במסגרתה יו"ר האיגוד הפסיכאטרי ד"ר צבי פישל מציב דרישה של ההסתדרות להגדרת 'מרחב מחיה' חוקי של מתמודדי נפש במסגרות אשפוז טיפוליות. "לא ייתכן שלאסירים בבתי הכלא יש מרחב מחיה מינמאלי, ואילו למטופלים בביה"ח פסיכאטריים - אין". העתירה לבג"ץ מגיעה כדרישה מהמדינה לטפל בצפיפות הקשה במחלקות הפסיכאטריות.