מתמחים מ-35 מחלקות ברחבי הארץ הגישו את מכתבי ההתפטרות

לאחר שדחו ב-24 שעות את המהלך כדי לנסות ולהגיע להסכמות, מאות מתמחים, כשלב ראשון, מימשו את איומיהם והגישו את מכתבי ההתפטרות שייכנסו לתוקפם בעוד שבועיים מהיום

זמן צפייה: 00:27

לאחר שנדחו ב-24 שעות, מאות מכתבי התפטרות של מתמחים ברפואה הוגשו היום (ראשון) במסגרת השלב הראשון במחאה על מתווה קיצור התורנויות שאור על ידי שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר הבריאות ניצן הורוביץ. בשלב זה התפטרו מתמחים מ-35 מחלקות שונות ב-13 בתי חולים. "אם לא ישתנה המתווה, יוגשו בימים הקרובים מכתבי התפטרות בעשרות מחלקות נוספות".

מארגון המתמחים "מרשם" נמסר כי "בימים האחרונים נעשה מצידנו מאמץ כן מול השר הורוביץ ומשרד הבריאות אך לא היתה כל התקדמות. למעשה, לאורך כל השבועות האחרונים, למעט פגישה חטופה, שר הבריאות הדיר עצמו מהמגעים איתנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

26 שנה לרצח: החל טקס הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין

ראש ממשלת ספרד הבטיח: הוצאת הזנות אל מחוץ לחוק

תושב חיפה שנפצע מפגיעת חזיר בר משחזר: "הוא רץ באמוק"

"המחוייבות שלנו הינה למטופלים שלנו, אלה ששמים בידינו את חייהם - לא נוכל להמשיך לתת להם את הטיפול הרפואי שמגיע להם, לא נוכל להמשיך לסכן אותם ואת עצמינו בתורנויות של 26 שעות. הגיע הזמן ששר הבריאות יתעורר, בעוד 14 ימים יחלו מכתבי ההתפטרות של השלב הראשון להיכנס לתוקף".

בתוך כך, שר האוצר אמר כי הוא מבין את הקושי שחווים המתמחים, אך הוא לא מוכן לקבל את ההתפטרות ההמונית. בכנס לשכת יועצי המס בעיר אילת, תקף ליברמן את אחת מראשי המאבק למען קיצור התורנויות, ד"ר ריי ביטון: "אחת ממובילות המחאה כל כך מותשת מהמשמרות שהיא רצה לקליניקה הפרטית להזריק בוטוקס מהבוקר ועד הלילה".

כזכור, כ-2,500 מתמחים ברפואה הגישו לפני כ-11 יום מכתבי התפטרות, לאחר ששרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, חתמה על היתר לקיצור שעות התורנויות בבתי החולים בפריפריה מ-26 ל-18 שעות - למרות התנגדותם למתווה. אחת המתמחות מסרה לחדשות 13: "זה אינטרס של כל האזרחים והאזרחיות שהרופאים והרופאות שלהם יוכלו לתפקד על מנת לתת טיפול טוב. המתכונת של התורנויות פשוט לא מאפשרת את זה".

אמש הפגינו מאות סטודנטים לרפואה נגד מתווה קיצור התורנויות בתל אביב וחסמו את רחוק קפלן בעיר. המפגינים קראו "מקצרים או שמתפטרים", ואף האשימו את משרד הבריאות בשקרים לאחר שלטענתם, חזר בו מההבטחות שניתנו להם. זאת ברקע דחיית הגשת מכתבי הפיטורים של המתמחים ב-24 שעות לבקשת משרד הבריאות, כדי לדון עם נציגי המתמחים בפתרון לסוגיה.