איסור כניסת הזרים לישראל הוארך עד ל-1 ביולי

נתב"ג הודיע לכל חברות התעופה הזרות כי יימשך איסור כניסת הנוסעים שאינם ישראלים לארץ - למעט מקרים חריגים. אם נוסע זר אכן יגיע לארץ - אחריות החזרה למדינת המוצא תהיה על חברת התעופה

זמן צפייה: 01:47

בהודעה שיצאה היום (רביעי) מטעם נתב"ג נמסר לכל חברות התעופה הזרות כי האיסור על כניסת זרים לישראל הוארך עד ל-1 ביולי, כולל נוסעים בטיסות מעבר. נוסעים בעלי אישור מיוחד יורשו להיכנס, אך ללא אישור - אחריות החזרה של הנוסע למדינת המוצא תהיה על חברת התעופה.

במקביל, שגרירות גאורגיה בישראל מסרה כי ראש ממשלת גאורגיה, גיאורגי קחריה, אמר היום בצער שמדינתו נענתה לבקשת ישראל לדחות את פתיחת התיירות ממנה למדינה עקב המצב האפידמיולוגי השורר עתה בארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהיום: השימוש באמצעי האיכון של השב"כ למאבק בקורונה יופסק

בעקבות עובדת שנדבקה בקורונה: ראש עיריית ראשל"צ נכנס לבידוד

אושר סופית מיזוג סלקום-גולן טלקום: "שוק הסלולר יישאר תחרותי"

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

בסוף השבוע שעבר הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה על עצירה מוחלטת של המראות ונחיתות בנתב"ג עד להודעה חדשה, למעט טיסות פנים ארציות וטיסות אימון. מטוסים שהיו באמצע טיסה נאלצו לנחות בשדות תעופה אחרים. לאחר כשעתיים הודיעו העובדים על החזרת הפעילות. צעדי המחאה החריפים הללו הגיעו בשל חוסר קבלת ההחלטות בנוגע לפתיחת השמיים ולנוכח העובדה שהחל"ת של אלפי עובדים אמור להסתיים בסוף החודש.

כמה ימים לפני כן סיפר פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות התעופה בריאיון לחדשות 13 כי הוא מיואש מהמצב. "עד היום רק עזרתי", אמר בדמעות. "קלטנו אנשים, עזרנו לאנשים, פרנסה. פתאום צריך לפטר, לשלוח אנשים. אני לא מסוגל לעמוד בזה כבר".

"אין לי כבר תשובות לעובדים", סיפר עידן. "העובדים מתים לחזור לעבודה. אנשים כבר לא מדברים על כסף, רוצים לחזור לעבודה. אני מבין, כל אחד רוצה כיסוי, שלא תהיה ועדת חקירה ושלא יאשימו את אף אחד. אבל בתפקידים כאלה לפעמים צריך לקחת גם החלטות קשות".