ממונה הקורונה: אנשים יצטרכו להחליט - להיבדק כל יום או להתחסן

בראיון לחדשות 13, אמר הפרויקטור החדש פרופ' זרקא כי "סגר זו לא תוכנית ששואפים אליה, ברשותנו פתרונות אחרים ובהם החיסונים"; פרופ' אש: "המצב מדאיג - שוקלים אם להביא עוד מגבלות לקבינט"

זמן צפייה: 11:03

פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' סלמאן זרקא אמר היום (שני) לחדשות 13 בראיון טלוויזיוני ראשון: "סגר זו לא תוכנית שצריך לשאוף אליה. יש ברשותנו פתרונות נוספים ובהם החיסונים. יש שימוש בחיסונים גם במנה השלישית ומעל חצי מיליון קשישים כבר קיבלו אותה. אני אופטימי ומקווה שהציבור הישראלי יבין שאנחנו בתחלואה קשה אך יחד עם התו הירוק, החיסונים והמסיכות אנחנו יכולים להתמודד עם זה בהצלחה".

פרופ' זרקא הוסיף: "אנחנו קוראים לכולם להתחסן. התו הירוק נכנס לתוקף במלואו מאתמול. כל אדם שלא חוסן צריך להחליט אם הוא רוצה לערוך כל יום בדיקת אנטיגן בשביל להיכנס לאירוע או שישתכנע לבסוף שהחיסון יעיל".

פרויקטור הקורונה מסר מוקדם יותר לתקשורת כי "אין תופעות לוואי חדשות במתן מנה שלישית של החיסון", בהתייחסו לנושא מנת ה"בוסטר" למבוגרים בני 60 ומעלה.

בתוך כך, מומחים מטעם הצוות לטיפול במגיפות מטעם משרד הבריאות, התייחסו לנתונים שפורסמו על ידי מומחי קופות החולים כללית ומכבי, בהם פרפ' רן בליצר, לפיהם 88% מהמחוסנים במנה השלישית דיווחו על תחושה דומה או טובה יותר - לעומת התחושה בימים שלאחר מנת החיסון השנייה. בנוסף, סקר שנעשה בקופת החולים מכבי הראה כי 71% ממקבלי מנת החיסון השלישית ציינו כי תופעות הלוואי היו דומות לאלו שהופיעו לאחר מתן המנה השניה - ואף קלות יותר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם נתניהו היה אחראי להפלת התקציב? כך נשמע כ"ץ בעבר

מקורבי הנשיא על המוקד: בריטניה הטילה סנקציות חדשות על בלארוס

דיווח בארה"ב: נשקלת הקלה בסנקציות מול איראן כדי לחזור למו"מ

פרופסור נחמן אש
פרופסור נחמן אש | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מנ"כל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום במהלך תדריך לתקשורת כי "המצב מדאיג, אנו בוחנים את נתוני התחלואה ואת הצעדים שעשינו, ושוקלים אם להביא עוד מגבלות לקבינט כבר בשלב הזה". עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "מי שלא שומר על בידוד - מסכן לא רק את עצמו אבל גם את סביבתו".

מוקדם יותר היום, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי היא "לא חושבת שהתו הירוק, או אפילו מגבלות חמורות יותר יביאו אותנו למקדם הדבקה של מתחת ל-1. זה כן יעזור לנו להאט את התחלואה ולהגביר את מאמץ החיסונים". דבריה נאמרו בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת במהלך דיון על תקנות הקורונה.

שרון ארעי פרייס
ד''ר אלרעי פרייס בוועדת החוקה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החולים המאומתים בישראל שהתגלו אתמול עומד על 3,372 בני אדם ביממה ושיעור הבידוקת החיוביות הוא 3.87% מתוך 87,915 הנבדקים. נכון להיום, קיימים 360 חולים שמצבם מוגדר קשה ומתוכם 57 מונשמים.

כמו כן, מבצע החיסונים ממשיך ולפי שעה, 5.8 מיליון התחסנו במנה הראשונה, 5.3 במנה השנייה, ומעל 496 אלף התחסנו במנה השלישית. סך הכול, ישנם 31,393 חולים פעילים, ו-6,542 חולים שנפטרו מאז פרוץ המגפה בישראל.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס