"פחות סיכון לשוטר": המשטרה נעזרת ברחפנים לאיתור חולים • צפו

המשטרה פתחה במבצע שבו היא מוודאת כי חולי קורונה מאומתים נמצאים בבידוד בביתם ולא מפרים את ההנחיות. על מנת לשמור על מרחק, הפעילות נעשית באמצעות רחפנים שמצלמים את החולים ממרפסת ביתם

זמן צפייה: 03:09

מגפת הקורונה: רב פקד יניב וולווביץ', קצין אגף המודיעין של מרחב ירקון, בדרך כלל רודף אחר עבריינים בתל אביב. הפעם התפקיד שלו שונה לחלוטין - לבדוק שכל חולה מאומת בקורונה אכן נמצא בבית שלו. "אנחנו מנסים לאתר אזרחים שמופיעים לנו ברשימה כחולי קורונה על מנת לוודא שאכן הם נמצאיפ בבית", הסביר וולווביץ', "אנחנו בודקים שהחולים לא יוצאים ושומרים על ההנחיות".

השוטרים של מרחב ירקון קיבלו מספר כתובות ממשרד הבריאות, שם אמורים להימצא בביתם חולים מאומתים. האתגר הוא לשמור על פרטיותם של החולים, ומצד שני לוודא שהם לא מסתובבים ברחוב. רס"ב אילן חן, מפעיל רחפן משטרתי, סיפר: "בדרך כלל אנחנו מתאמים לפני שאנחנו מגיעים, אנחנו לא מפתיעים את האנשים". השוטרים מבקשים מהחולה להזדהות, מקרבים למרפסת ביתו את הרחפן ומזהים אותו - "כך שיש כמה שפחות סיכון לשוטר", הוסיף חן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הקורונה: חדר התפירה בבי"ס – הפך למפעל חיוני לייצור מסכות

צה"ל יסייע בי-ם: 2 גדודים יעזרו לפנות חולים ויחלקו מנות מזון

שיעור האבטלה עלה ל-26.1%; 946,053 איש מתחילת מארס

המשטרה מפעילה רחפנים בחיפוש אחר חולי קורונה
המשטרה מפעילה רחפנים בחיפוש אחר חולי קורונה | צילום: חדשות 13

המשטרה ביקרה ביממה האחרונה ב-205 כתובות של חולים מאומתים. חמישה חולים כלל לא נמצאו בכתובות שעליהן הצהירו, וכעת נבדק האם מדובר בטעות או באנשים שהחליטו למרות המחלה לצאת ולהסתובב בחוץ. המבצע לביקור חולים מאומתים החל רק אתמול.

בישראל ישנם יותר מ-7,200 חולים כאלה שנמצאים באשפוז בית וטרם הגיעו לכולם. באשר למי שאמור להימצא בבידוד בית, המשטרה הגיעה עד כה ל-90 אלף מבודדים. עד כה נפתחו כ-180 חקירות פליליות נגד מי שצפצף על ההוראות ויצא מהבידוד.

גם במהלך החג המבצע הזה יימשך. נתונים אלה חשובים מאוד ותמונת מצב מדויקת למקבלי ההחלטות עשויה לדייק מאוד כל אסטרטגיית יציאה אשר תיבחר.