עד סוף החג: נתניהו צפוי להחליט על אסטרטגיית יציאה מהמשבר

בשבוע הקרוב יקבל רה"מ חוות דעת מגורמים שונים, כדי לגבש תוכנית לחזרה הדרגתית של המשק לפעילות. ככל הנראה המהלך יתאפשר כשיהיו פחות ממאה מקרים ביום, ובשלב הראשון תהיה חזרה ל-30% פעילות

זמן צפייה: 02:08

משבר הקורונה: בשבוע הקרוב יקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו חוות דעת מגורמים שונים במערכת הבריאות, מערכת הביטחון וגורמים נוספים, במטרה לגבש עד סוף החג אסטרטגיה ליציאה מהמשבר. בקרב המומחים גוברת ההסכמה כי אין עוד טעם בסגר כולל.

התפיסה המקובלת במערכת הבריאות היא שצריך לרדת לפחות ממאה מקרי הידבקות ביום, למשך כמה ימים לפחות, כדי שתתאפשר חזרה הדרגתית של המשק לפעילות. כשזה יקרה, יוקם צוות שיעסוק בחקירות אפידמיולוגיות מקיפות ויסודיות, שיחקור את המגעים של עשרות המקרים החדשים – כדי לוודא שלא תימשך ההדבקה.

בשלב הראשון, המשק יחזור ל-30% פעילות. העבודה בחלק מהמקומות תהיה במשמרות, ועובדים מעל גיל 60 ימשיכו לעבוד מהבית. ימשיכו להתבצע בדיקות חום בכניסה למקומות העבודה ולמקומות ציבוריים, ימשיך השימוש במסכות והקניונים יישארו סגורים.

כביש 1
כביש 1 | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב אמרו בכירים במשרד הבריאות כי במשרד מעוניינים להאריך את הסגר, שאוסר מעבר בין ערים ובין יישובים על לשבוע הבא - לאחר חול המועד והחג השני של פסח. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים הערב דיון בנושא. גורמים במשרד האוצר ציינו כי אינם מכירים יוזמה חדשה מסוג זה.

כזכור, היום החלה המגבלה האוסרת על יציאה לקניות בסופר בכלל, קרוב או רחוק, וגם אם הוא בטווח מאה מטרים מהבית. מגבלה זו תקפה עד מחר ב-07:00 בבוקר. לאחר שעה זו הנחיות משרד הבריאות שמאפשרות תנועה בין ערים אמורות לחזור.