האור בקצה המנהרה: "עד מארס מערכת האשפוז לא תהיה בסכנת קריסה"

בכירים במערכת הבריאות אמרו לחדשות 13 כי במקרה שמבצע החיסונים יתנהל כמתוכנן, בשל העובדה שמספר הישראלים בקבוצות סיכון נמוך - לא תהיה עוד סכנה לקריסה של בתי החולים

זמן צפייה: 01:43

בכירים במערכת הבריאות אמרו הערב (שבת) לחדשות 13 כי במקרה שמבצע חיסוני הקורונה יתקיים כשורה, עד ה-1 במארס מערכת האשפוז של ישראל לא תהיה עוד בסכנת קריסה.

לפי הבכירים, העובדה שבישראל שמספר בני ה-65 ואנשים בקבוצות סיכון הוא נמוך, ובהנחה שהחיסונים אכן מגיעים בחודש הקרוב, כל אנשי מערכת הבריאות ואוכלוסיית הסיכון תהיה מחוסנת. המגפה עדיין תוכל להתפשט, אבל כאמור לא יהיה עוד חשש שמערכת האשפוז תקרוס בשל עלייה בהדבקה.

גבר מקבל חיסון
גבר מקבל חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

עוד בחדשות 13:

ישראל חתמה על הסכם להגדלת מספר מנות החיסון שיגיעו ממודרנה

פרויקטור הקורונה: "ההחלטה לפתוח את הקניונים – פוליטית"

אופטימיות במרוץ לחיסון: "היעילות של מודרנה – גבוהה מאוד"

משרד הבריאות עדכן הערב כי אתמול אובחנו בקורונה 1,506 בני אדם, המהווים 2.5% מ-61,537 הבדיקות שבוצעו. מניין המתים עלה ל-2,901, מספר החולים קשה עומד על 314, מתוכם 97 מונשמים. 343,665 נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה.

אמש סיפר לחדשות 13 המנהל הרפואי של "מודרנה", ד"ר טל זקס, על מצב פיתוח החיסונים, ובישר: "קיבלנו תוצאות שמעידות על יעילות מאוד גבוהה - אלה הנתונים שכולנו קיווינו להם, והנתונים שעל בסיסם אנו מקווים שנראה את תחילת הסוף של הקורונה".

החיסון של מודרנה, כידוע, יוענק בשתי מנות. "בחיסון אחד מתחילים לעורר את מערכת החיסון, אבל החיסון השני הוא שנותן רמות גבוהות של נוגדנים וצפי לפעילות לאורך חודשים", הסביר זקס. "פרסמנו אתמול נתונים חדשים, שמראים שלפחות שלושה חודשים אחרי החיסון השני - עדיין יש רמות גבווהנת של נוגדנים בדם".

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

זקס התייחס לחששות שעולים ברקע החיסון החדש, והסביר: "עשינו את כל השלבים של הניסוי, עשינו מחקרים מאוד רחבים, הבטיחות נראית די ברורה. אין שום סיבה לצפות לתופעות לוואי שלא ראינו".

בהתייחס ללוחות הזמנים הצפויים, אמר: "ייקחו עוד מספר חודשים עד שנעלה לקצב ייצור מקסימלי שבו נוכל לספק מענה לכולם. בשלב הראשון מדובר עדיין בכמויות מעטות".