המתווה שהוצג לבנט: תלמיד מאומת? בדיקות לכיתה ללא בידוד

לפי התוכנית, אם יימצא כי אחד מהתלמידים נדבק בקורונה – הנחשפים אליו ייבדקו בכל יום במשך שבוע. אם אחד מהם יימצא חיובי, הוא יישלח לבידוד. תלמידים בעלי נוגדנים לא יידרשו בבדיקה

זמן צפייה: 01:33

מומחים מבית החולים תל השומר הציגו היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט, מתווה לפתיחת מערכת החינוך. לפי התוכנית, אם תלמיד יתגלה כמאומת, הכיתה לא תצטרך להיכנס לבידוד אלא תעבור בדיקות. מי שיימצא חיובי לנגיף יכנס לבידוד ואילו השאר ימשיכו ללמוד כרגיל. בנוסף, הכיתה תעבור בדיקות מדי יום במשך שבוע.

במקביל, המתווה מציע לבצע סקר סרולוגי לכלל תלמידי מערכת החינוך בכדי למצוא תלמידים שהחלימו מהנגיף ואינם יודעים זאת. מי שיימצא עם נוגדנים לנגיף, לא יצטרך לעשות בדיקות בהמשך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

7 חודשים לכהונת המפכ"ל: החברה הערבית לא רואה במשטרה כמרתיעה

היום ה-8 לאולימפיאדה: ניצחון בבייסבול, מיננקו במקום השישי

בנט: נסיים ישיבה עם תקציב, הורוביץ: לא להגיד הופ לפני שקפצנו

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

את המתווה גיבשו בבית החולים ספרא לילדים בשיבא והוא הוצג על ידי מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא וד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא. "מוטלת עלינו החובה לצמצם ככל הניתן בידוד ילדים שנחשפו לחולה מאומת כדי לשמור על השגרה ושמחת החיים של הילדים, להחזיר אותם לבתי הספר באופן רציף ולאפשר להורים לנהל את שגרת עבודתם ללא הפרעות, עד כמה שניתן", אמר ד"ר פסח.

פרופ' גילי רגב-יוחאי הוסיפה: "מתווה ספרא מבוסס על פיילוט שנוסה בשלושה בתי ספר בגלים הקודמים - ולא זו בלבד שהצליח לאתר ילדים חולים ולמנוע את כניסתם לכיתה, גם צמצם דרמטית את מספר הבידודים. יתרה מזאת, בכיתות שבהן יושם המתווה דווח על הישגים פדגוגיים מרשימים ואיתנות נפשית טובה יותר מאשר זו שבכיתות שבהן המתווה לא יושם".

ילדים בבית ספר בצרפת
כיתה, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

מלשכת רה"מ נמסר כי "צוות עבודה בהשתתפות גורמי מקצוע ממשרדי החינוך, הבריאות והאוצר ממשיך כעת בעבודתו לטובת גיבוש מתווה סופי, שיוצג לראש הממשלה בימים הקרובים".

בתוך כך, פורסמו נתוני התחלואה במערכת החינוך, חודש לפני פתיחת הלימודים. לפי הנתונים, כרגע ישנם 6,854 מאומתים במערכת החינוך, מהם 6,112 תלמידים ו-742 אנשי חינוך. 1,687 מהתלמידים הם תלמידי כיתות ז'- י"ב, 3,122 תלמידי בתי הספר היסודיים, ו1,303 מהם הם ילדי הגנים. לפי שעה, 48,916 תלמידים ו-2,231 אנשי חינוך שוהים בבידוד. בסה"כ מדובר ב-51,147 מבודדים בכלל מערכת החינוך.