אמה של אסנת שמתה מקורונה כשהייתה בהיריון: "לכו להתחסן"

רונית סיאני סיפרה לחדשות 13 כי בתה שמתה מקורונה, פתחה לאחרונה סלון של פאות, וקראה לציבור להתחסן: "אל תחכו, זה לא משחק ילדים". 50 נשים בהיריון מאושפזות בבתי החולים

זמן צפייה: 03:01

רונית סיאני, אמה של אסנת בן שיטרית שנפטרה מקורונה כשהייתה בהיריון, קראה היום (ראשון) לציבור בשיחה עם חדשות 13 ללכת ולהתחסן. "לכו להתחסן, אל תחכו, הנה הבת שלי נקטפה בת 30 עם 4 ילדים. היא הייתה פרח", אמרה. "סלון של פאות פתחה, רק התחיל לשגשג. אהבה את הבריות. היא קיבלה את כולם בסבר פנים יפות והלוואי שנמשיך בדרכה".

"זה לא משחק ילדים, זה חיים ומוות, היא פשוט נקטפה לנו", אמרה אמה, וסיפרה כי אסנת רצתה להתחסן אך חשש מכך כי הייתה בהיריון. בצהריים אסנת הובאה למנוחות בהר המנוחות בירושלים. בעלה יהודה בן שטרית ספד לה בבכי: "את היית אשת חיל ורודפת חסדים ומתפללת על כולם. לפני שבוע אמרת לי שחלמת שאת רואה את ההלוויה. אני אוהב אותך ומבטיח לשמור על הילדים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שירה איסקוב מעידה בביהמ"ש: "אמרתי 'תפסיק, אני רוצה לחיות'"

בתו של עמוס עוז בספר חדש שכתבה: "אבי הכה אותי, קילל והשפיל"

מחדל משטרתי: צעיר נהג בשיכרות, דרס למוות אישה – ושוחרר לביתו

אסנת בן שטרית, אמא ל-4 ילדים מגבת זאב
אסנת בן שטרית, אמא ל-4 ילדים מגבת זאב | צילום: באדיבות המשפחה

בהקלטת שיחה שעשתה לחברתה לפני שאושפזה, נשמעת אסנת מספרת: "זוועות, כל יום זה מחמיר. הייתי כבר מאושפזת פעם אחת, עכשיו הם רוצים שאני אלך עוד פעם. הבאנו לפה רופאים פרטיים, הביאו לי חמצן. הדלקת ריאות הרגה אותי. מה אני אלך לבית חולים, אני יודעת מה יש לי. (משתעלת) וואי, איזה קטלני הקורונה עם הריאות".

בתוך כך פורסם הערב בחדשות 13 כי צוות מד"א הגיע לביתה של אסנת ביום שלישי שעבר בבוקר, וביקש לפנותה לחדר מיון. מסיבות שונות, היא לבסוף לא פונתה - ייתכן שחששה להגיע בהיריון לבית החולים. בפעם השנייה באותו היום היא כבר פונתה במצב חמור הרבה יותר לחדר המיון.

בית חולים הדסה עין כרם
בית חולים הדסה עין כרם | צילום: גפן מעוז

בבתי החולים מאושפזות 50 נשים בהיריון ויולדות - 19 במצב קשה, 8 במצב קריטי ו-7 מהן מונשמות, אחת מחוברת למכונת אקמו.

כאמור, מוקדם יותר הבוקר הצוות הרפואי בבית החולים הדסה עין כרם נאלץ לקבוע את מותם של בן שטרית ועוברה. היא אושפזה במצב קשה במחלקה עקב מצוקה נשימתית ביום שלישי האחרון. אמש חלה הדרדרות במצבה והיא פיתחה כשל רב מערכתי. בעקבות כך, אל המחלקה הוזעק צוות רב תחומי בכיר הכולל מומחי טיפול נמרץ והרדמה, מיילדות וגניקולוגיה, צוות אקמו ומנתחי לב חזה, אך מאמי ההחייאה לא צלחו.

חבריה פתחו קמפיין מימון המונים לסיוע לילדיה.