שאשא ביטון: "לא נהסס לשנות את התוכנית בהתאם למציאות בשטח"

שרת החינוך התייחסה בחדר המצב לפתיחת שנת הלימודים והתמודדות המערכת במטרה למנוע את התפשטות הנגיף ואמרה: "מערכת החינוך אינה הבעיה, היא תאתר את התחלואה"

זמן צפייה: 03:02

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, התייחסה הערב (שלישי) לפתיחת שנת הלימודים מחר על רקע תחלואת הקורונה הגבוהה. "אני יודעת שלחלק מההורים יש חששות ואני גם יודעת שלא יהיה קל אך יש לנו חובה מוסרית להחזיר את התלמידים ליציבות ולשגרת לימודים למען החוסן הנפשי שלהם.יש לנו דרך ותוכנית שגובשה יחד עם משרד הבריאות ומלווה ע"י מומחים ואנשי מקצוע ולא נהסס לשנות אותה ולהתאים אותה למציאות שמתפתחת".

שאשא ביטון הוסיפה ואמרה: "אני סומכת עליכם ההורים שתשתפו פעולה גם עם הבדיקות שיש לערוך היום, לכולנו יש אותה מטרה -  לאפשר לילדים שלנו שגרה ולמידה רצופה". שרת החינוך התייחסה גם ליעדיה בשנת הלימודים הקרובה וציינה כי "השנה נתמקד בעיקר בצמצום הפערים בעקבות הקורונה בשנה וחצי האחרונות. צמצום הפערים בלימודי קרוא וכתוב לכיתות א'-ג' וכן הכנה לבגרות של תלמידי כיתות י"א-י"ב שכבר הודענו שנפחית להם את מספר בחינות הבגרות לחמש בחינות. נפעל גם לחיזוק לימודי הליבה בכל שכבות הגיל".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-3108212010' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_2u7n8gei' duration='307']

מחר יחזרו 2.4 מיליון תלמידים לבתי הספר ולגנים, אך 90 אלף תלמידים ו-4,200 אנשי הוראה עדיין נמצאים בבידוד. בערים אדומות תלמידי כיתות ח' ומעלה תלויים בשיעור המחוסנים כדי להתחיל ללמוד בכיתות וההערכה היא כי רבע מיליון תלמידים יתחילו את שנת הלימודים בלמידה מרחוק. כל הורי התלמידים קיבלו ערכה לבדיקת קורונה מהירה ומשרד החינוך מצפה לשיתוף פעולה אך אין חובה להציג את תוצאות הבדיקות.

באופן כללי, הלימודים יתקיימו במתכונת מלאה בכל שכבות הגיל. כל התלמידים מחויבים בעטיית מסכה בכיתות ויוכלו להסיר אותן רק בשיעורי התעמלות, זמן אוכל, מבחנים או הפסקה. בנוסף, בחטיבות הביניים ובתיכונים יוקמו מתחמי חיסון ותלמידים יוכלו להתחסן אם בכפוף לאישור ההורים.

שנת הלימודים נפתחת כאשר מספר המאומתים אתמול הגיע לכ-11 אלף, זאת עוד לפני ביצוע בדיקות האנטיגן בקרב התלמידים שמתחילים מחר את שנת הלימודים. ההתפשטות של המגיפה נמשכת ומקדם ההדבקה אומנם ירד אך עדיין גדול מ-1. בתוך כך, מחקר של שני רופאים ישראלים, פרופ' אלי סומך ועידו סומך, טוען כי ברמת התחלואה שיש כרגע בישראל, פתיחת שנת הלימודים תביא לעלייה משמעותית נוספת בתחלואה, ביחס לגלי הקורונה הקודמים. המומחים ציינו כי מערכת החינוך לא יכולה להיות בועה נקייה בזמן שיש תחלואה כללית כל כך גבוהה והדגישו כי נדרשים צעדים משמעותיים כמו כיתות גדולות ומאווררות היטב עם מספר תלמידים מצומצם.

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א | צילום: דוברות עיריית הרצליה: