איסור כניסת זרים והטלת הגבלות: המרוץ העולמי להכלת זן האומיקרון החדש 

3 ימים לאחר שנתגלה והוגדר ע"י ארגון הבריאות כ"מעורר דאגה" - מדינות ברחבי העולם ממשיכות בצעדי החירום על מנת למנוע את התפשטותו בשטחן. שוויץ הודיעה כי היא אוסרת כניסת ישראלים למדינה

זמן צפייה: 02:05

כשלושה ימים לאחר שנתגלה לראשונה, ואחרי שהוגדר על ידי ארגון הבריאות העולמי כ"מעורר דאגה" - מדינות ברחבי העולם כבר נמצאות בעיצומו של מירוץ להכלת הווריאנט החדש, בעוד שבאירופה התקבלו החלטות להטיל הגבלות כניסה למדינות דרום אפריקה, כשבמקביל גובר החשש כי הנגיף כבר התפשט מחוץ לאזור המדובר ביבשת אפריקה עקב היעדר בדיקות ובקרה מועטה על זנים חדשים.

כמו כן, בעקבות גילוי המאומתת הראשונה אתמול (שישי) בישראל לזן החדש, שגרירות שווייץ הודיע היום כי היא אוסרת לחלוטין כניסת ישראלים לשטחה. כידוע, עד כה התגלו בישראל ארבעה מאומתים סך הכל לזן החדש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ד"ר אלרעי פרייס: "זיהינו סיכון – אנחנו מגיבים מהר ובשלב מוקדם"

מחאות אלימות באיראן: הרוגה בעימותים בין המשטרה למפגינים

בלאק פריידי: הישראלים ביזבזו מעל 700 מיליון ש"ח ב-6 שעות

נגיף הקורונה
נגיף הקורונה | צילום: שאטרסטוק

בד בבד, דיון קבינט הקורונה שהיה מתוכנן הערב נדחה בשעה ל-20:30 בעקבות דיונים במשרד הבריאות. במקביל, מפקד מפקדת אלון, תא"ל רלי מרגלית, התייחס לזן החדש ואמר כי "המזל הגדול שלנו שבעת הזאת כמות המאומתים בישראל היא נמוכה, יש לנו כוח אדם מספק להתמודדות". עוד הוסיף לומר כי "הווריאנט החדש עלול לפגוע משמעותית בהתמודדות של ישראל עם הקורונה, נפתח מלונות ככל הנדרש".

בתוך כך, מדינות כגון הולנד וגרמניה כבר הודיעו כי ככל הנראה הווריאנט החדש חדר לשטחן עקב הגעתם של נוסעים ממדינות דרום אפריקה. בנוסף, גורם רשמי בממשל ארצות הברית אמר כי בכוונת המדינה למנוע כניסה של נוסעים ממספר מדינות בדרום אפריקה, בדומה לצעדין שנוקטים ברחבי האיחוד האירופי.

במקביל, לפי ארגון הבריאות העולמי, יידרשו מספר שבועות על מנת להבין את ההשלכות של הזן החדש של הקורונה, כאשר מדענים ברחבי העולם מנסים להבין את רמת ההדבקה שלו לעומת הזנים המוכרים כיום. בד בבד, עובר בכיר במשרד הבריאות הבריטי התייחס לזן החדש ואמר כי "כמעט בוודאות שהחיסון פחות יעיל מולו". שני מאומתים חדשים לזן החדש אותרו היום בממלכה.

כזכור, הבהלה מהאומיקרון אמש הביאה לירידות שערים חדות בשווקים בעולם. הדאו ג'ונס ירד ביותר מ-2.5 אחוזים, מדד נאסד"ק בכמעט 2 אחוזים והנפט צלל למחיר של פחות מ-70 דולר לחבית - ירידה של יותר מ-10 אחוזים.

מנת חיסון
מנת חיסון

מדענים של חברת התרופות פייזר הודיעו אמש כי הם עדיין לומדים את הווריאנט וכיצד הוא מושפע מהחיסון של החברה. דובר החברה מסר: "אנחנו מצפים לעוד מידע ממעבדות הבדיקות בתוך שבועיים. בעזרת ניתוח המידע נוכל לספק תובנות כיצד משפיע החיסון על הווריאנט ואם יידרשו שינויים בחיסון אם הוא יופץ ברחבי העולם".