הווריאנט החדש - אומיקרון; ארגון הבריאות העולמי: "מעורר דאגה"

ארגון הבריאות העולמי הכריז על שמו של הווריאנט שמדאיג את העולם. מדינות רבות כבר סגרו שעריהן בפני הטיסות מאפריקה ומדענים של פייזר החלו לבחון אם האומיקרון מראה עמידות לחיסון

זמן צפייה: 01:41

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שישי) כי שמו של וריאנט נגיף הקורונה החדש שהתגלה בדרום אפריקה ייקרא מעתה אומיקרון. בארגון כתבו כי המוטציות שהתפתחו "מדאיגות" וכן כי "מספר הנדבקים בדרום אפריקה עולה בכלל המחוזות".

לפי ארגון הבריאות העולמי, יש סוג של בדיקות PCR שיודע לזהו בקלות את האומיקרון ולכן יהיה יותר קל לזהות את התפשטותו מאשר זנים קודמים של הנגיף. עד כה האומיקרון התגלה בדרום אפריקה, בוטסואנה, בלגיה, הונג-קונג וישראל. עם זאת, ההערכות הן שהוא הופץ למדינות נוספות באפריקה שם נעשות פחות בדיקות ופחות בקרה על זנים חדשים.

בית חולים בגרמניה בצל הקורונה
בית חולים בגרמניה בצל הקורונה | צילום: רויטרס

בעקבות כך, מדינות רבות בעולם כבר הטילו מגבלות על השבים ממדינות אפריקה ואף עצרו לחלוטין טיסות המגיעות משם. הבהלה מהאומיקרון הביאה ירידות שערים חדות בשווקים בעולם. הדאו ג'ונס ירד ביותר מ-2.5 אחוזים, מדד נאסד"ק בכמעט 2 אחוזים והנפט צלל למחיר של פחות מ-70 דולר לחבי - ירידה של יותר מ-10 אחוזים.

נוסעי מטוס שנחת בהולנד מדרום אפריקה לא הורשו לרדת ממנו בשדה התעופה בגלל חשש מהנגיף. באיחוד האירופי דרשו מיצרניות החיסונים להתאים את החיסונים לווריאנט החדש באופן מיידי. נשיאת האיחוד האירופי אורסולה וון דר ליין התייחסה לנושא ואמרה כי הם "לוקחים את הוריאנט החדש ברצינות רבה". כמו כן, היא המליצה על עצירת הטיסות ממדינות בהן הופץ הנגיף.

South Africa Detects New Sars Cov 2 Variant
שדה התעופה ביוהנסבורג, היום | צילום: רויטרס

מדענים של חברת התרופות פייזר הודיעו כי הם עדיין לומדים את הווריאנט וכיצד הוא מושפע מהחיסון של החברה. דובר החברה מסר: "אנחנו מצפים לעוד מידע ממעבדות הבדיקות בתוך שבועיים. בעזרת ניתוח המידע נוכל לספק תובנות כיצד משפיע החיסון על הווריאנט ואם יידרשו שינויים בחיסון אם הוא יופץ ברחבי העולם".