הסתדרות האחיות מאיימת: נפתח בשביתה כללית החל מיום שלישי

הארגון הודיע כי בשל עומס בעבודה, שלטענתו מקשה על היכולת להעניק טיפול ראוי לחולים, בכוונתו לקיים שביתה במתכונת חירום במערכת הבריאות. "אלו החיים של כולנו"

אחות בחדר מיון בזמן עומס
אחות בחדר מיון בזמן עומס | צילום: חדשות 13

הסתדרות האחים והאחיות בישראל הודיעה היום (ראשון), כי החל מיום שלישי הקרוב בשעה 07:00 תתקיים שביתה כללית במתכונת חירום בכלל מערכת הבריאות.

עוד נמסר כי מחר בשעה 17:00 תתקיים הפגנה מול משרד הבריאות שבירושלים, נגד תנאי העבודה הנוכחיים של האחיות והאחים. בהודעה נאמר כי כיום ישנו נטל רב של מטלות ובקרות על העובדים, בעוד שלא נוספו תקנים בהתאם, מה שיוצר עומסים כבדים ופוגע ביכולת להעניק טיפול הולם ובטוח למטופלים.

לכתבות נוספות בנושא:

חוסר בתקציב, מיעוט רופאים בפריפריה: החרפה בבתי החולים בישראל

הושג הסכם: הסתיימה שביתת האחיות בבתי החולים

המו"מ נכשל - שביתת האחיות החלה. היכן לא תקבלו שירות?

אחות בחדר מיון בזמן עומס
אחות בחדר מיון בזמן עומס | צילום: חדשות 13

בשנים האחרונות התפוסה במחלקות הפנימיות בבתי החולים טיפס אל מעל ל-100 אחוזים, עם 50 חולים במחלקה הפנימית מדי יום. למרות העלייה החדה בתפוסה, מספר האחיות ואנשי כוח העזר בכל משמרת עומד על אחד או שניים בלבד. כמו כן, לפי הנתונים עולה כי תקציב הבריאות בישראל נמוך בהרבה מהממוצע העולמי, ובחלק מהמדינות באירופה תקציב הבריאות גדול פי שלוש מאשר בארץ.

לפי נתוני ה-OECD, הממשלה משקיעה בבריאות אזרחיה רק 1,700 דולרים, כשהממוצע העולמי עומד על 3,000 דולרים. מספר הרופאים ל-1,000 מטופלים אמנם דומה לממוצע בעולם, אבל הפערים הגיאוגרפים עצומים: בעוד שיותר מחמישה רופאים זמינים בתל אביב ל-1,000 מטופלים, בצפון המספר עומד רק על שניים בלבד בצפון ועל שלושה בדרום.

מחלקה פנימית בבית החולים איכילוב
מחלקה פנימית בבית החולים איכילוב | צילום: החדשות 13

גם בפריסת מכשירי MRI למיליון תושבים, ישראל אפילו לא מתקרבת למערכות הבריאות האחרות עם ממוצע של 4.9 הממוצע העולמי שעומד על 15.8. כמו כן, מהנתונים עולה כי שיעור המיטות בבתי החולים ממשיך להתדרדר, כשפחות משתי מיטות אשפוז זמינות לכל 1,000 תושבים - מה שמחייב שהות קצרה יותר במחלקות הפנימיות לעומת הממוצע הבין-לאומי.