הממשלה תצביע: איסור שהייה בבתים של אחרים, סגירת הקניונים

ההגבלות לחנוכה שהובאו לאישור הממשלה: קנס של 500 שקלים לאדם שישהה בביתו של אדם בין 00:00-17:30, התקהלות של עד 10 בני אדם כולל בתפילות. נתניהו בישיבה: ההגבלות לא ייכנסו לתוקף היום

זמן צפייה: 00:58

הממשלה התכנסה היום (חמישי) ותצביע על הגבלות חדשות לחג החנוכה, בצל העלייה המתמדת בנתוני ההדבקה בקורונה. השרים יצביעו על איסור שהייה בביתו של אדם אחר בין השעות 17:30 לחצות בתקופת החג וקנס של 500 שקלים למי שיפר זאת, הגבלת התקהלות חדשה בשטחים פתוחים ל-10 בני אדם בלבד כולל עבור תפילות, וסגירה מוחלטת של הקניונים והשווקים לאורך החג. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר במהלך הישיבה כי ההגבלות לא ייכנסו לתוקף היום.

מהתקנות משתמע גם איסור על הפעלת חנויות הרחוב שאינן חיוניות, אם כי הגבלה זו לא צפויה לעבור בממשלה. כמו כן, משרד הבריאות מציע לסגור את שמורות הטבע, גני החיות והמוזיאונים. הממשלה תצביע גם על פתיחת הספריות.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לעוד כתבות בנושא >>

ההגבלה המסתמנת לחנוכה: איסור שהייה בבתים של אחרים בשעות הערב

1,828 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; קריית ביאליק הפכה לאדומה

בקניונים ובשווקים מאיימים: אם יוטלו הגבלות חדשות – לא נציית

שר האוצר ישראל כ"ץ יצא נגד דרישת משרד הבריאות. "משמעות סגירת הקניונים בחנוכה היא שמאות אלפים יחזרו למעגל האבטלה".

בנוסף, השרים אישרו את מתווה חזרת פעילות ילדים ונוער בתנועות הנוער, במסגרת החינוך הבלתי פורמלי. עקרונות המתווה: 1. שמירה על קפסולות בית ספריות במהלך פעילויות אחר הצהריים בתנועות ובארגוני הנוער. באחריות כל ממונה קורונה סניפי למפות את את בתי הספר המזינים את הסניף ולוודא חלוקה לפי אותן קפסולות כיתתיות שהיו בבתי הספר. 2. לא תותר חזרה גורפת של תנועה או ארגון. רק גוף אשר יחתום על מסמך התחייבות למתווה מול מנהל חברה ונוער במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יורשה לחזור. 3. בהתאם למתווה בין הצדדים, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יסגור פעילות של גוף במידה ויתגלו הפרות. 4. תיבנה שרשרת הכשרה להטמעת כללי ההתנהלות תחת הנחיות משרד הבריאות. 5. כל תנועה או ארגון ידרשו למנות ממונה קורונה ארצי וממונה קורונה סניפי. 6. עידוד מסיבי לבדיקות בשכבות הבוגרות ואצל המדריכים ורכזי המטה. 7. יוקם כוח משימה לאומי של הנוער אשר יסייע בכל נושא ההסברה הלאומי תחת משרד הבריאות.

על פי ההצעה, ניתן יהיה לשהות בבית מגורים של אדם אחר רק אם מדובר באספקת מוצר או קבלת שירות חיוני, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי חיוני או רפואה משלימה, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, שהייה של קטן בבית הורה החי בנפרד או לצורכי השגחה וטיפול חיוני בבעל חיים. במתווה מוצע לקבוע כי כל מי שיפר הנחייה זאת תחול עליו עבירה פלילית, לצד הקנס, כאמור, בגובה 500 שקלים.

כזכור, שלשום הממשלה הייתה אמורה להצביע על החלטת הקבינט להטיל סגר לילי - אך בעקבות קשיים משפטיים שעלו בעניין, הוחלט לסגת מהתוכנית ולכנס את ישיבת הממשלה לדון באפשרויות נוספות.

הכוונה ב"קשיים משפטיים" הייתה להתנגדות של משרד הבריאות לספק מסמך, שבו הם מצהירים כי סגר לילי יביא בהכרח להורדת התחלואה - והרי כאשר בג"ץ ידון בבקשה לסגר לילי, הוא יצטרך ודאות לפני שיקבל את ההחלטה. "אי אפשר לסגור את הציבור בבית אם משרד הבריאות לא חושב שזה יוריד את התחלואה", הסביר גורם משפטי בכיר, "השרים שמעו - אבל התעלמו".

מקדימים את חנוכה בעקבות ההודעה על סגר לילי בחג
מקדימים את חנוכה בעקבות ההודעה על סגר לילי בחג | צילום: צילום מסך

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 1,828 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - לאחר שבוצעו במהלך היום כ-73 אלף בדיקות, כאשר 2.6% מהן התקבלו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי ישנם 318 מהחולים במצב קשה, מהם 100 מונשמים. 564 חולים מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהמגפה בישראל עומד על 2,934.

במקביל, עדכן משרד הבריאות כי שש ערים חדשות הוגדרו החל מהיום כאדומות, בהם קרית ביאליק ואבו גוש, וכעת ישנם 32 ערים שנחשבות לכאלו. ארבע ערים נוספות הפכו ביממה האחרונה לכתומות, וכרגע ישנם 35 ערים סך הכל שמוגדרות כך. בנוסף, ביממה האחרונה שמונה ערים הפכו לצהובות וחמיש ערים נוספות לירוקות.