ישראל פועלת לייבוא תרופה חדשה של חברת מרק לטיפול בקורונה

התרופה, אשר ניתנת כגלולה, מפחיתה לפי המחקר בכמחצית את הסיכוי למחלה קשה ולאשפוז בקרב חולי קורונה, וישראל פועלת להבטיח מלאי מתאים שלה - בתנאי שתאושר ע"י ה-FDA האמריקני

זמן צפייה: 02:12

פרסום ראשון: בחדשות 13 דווח הערב (שלישי) כי ישראל מנהלת מגעים לייבוא תרופה חדשה, אשר ניתנת כגלולה, לטיפול בחולי קורונה, ושמפחיתה את הסיכוי לאשפוז ותמותה כתוצאה מהנגיף. לאחרונה פורסמו תוצאותיו המעודדות של הניסוי בתרופה, שפותחה על ידי חברת מרק (MERCK), מהן עלה כי השימוש בה מביא לירידה של עד כ-50% בסיכוי של חולי קורונה להגיע לאשפוז ולמצב קשה וכן מפחית משמעותית את הסיכון לתמותה.

ישראל פנתה כאמור לחברת התרופות בבקשה להבטיח מלאי מתאים עבורה של התרופה, אם תאושר על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA). ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס במהלך ישיבת קבינט הקורונה לתרופה החדשה ואמר לשרים כי מדובר בתרופה יקרה, שעולה כ-800 דולר למטופל, אך ישראל תפעל במטרה לייבא אותה, כך שתהיה זמינה לחולים בארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

כזכור, לאחרונה הודיעה חברת התרופות מרק כי תגיש לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקנית את התרופה מולונפירביר. התרופה, שאם תאושר תהיה הראשונה לטיפול בקורונה שתילקח בבליעה, תינתן לשימוש פעמיים ביום במשך חמישה ימים למטופלים שאובחנו כחולי קורונה, לצורך מניעת החמרה במצבם.

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, מספר החולים הקשים ירד ל-489 ואתמול נוספו 3,236 מאומתים חדשים.כמו כן, שיעור החולים מבין הנבדקים עמד על 2.7% ומקדם ההדבקה הינו 0.74. כמו כן, אתמול חוסנו כ-68 אלף ישראלים, מתוכם כ-51 אלף איש חוסנו במנה השלישית של החיסון.