אחרי יותר מ-3 שבועות: קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון הבא

אחרי שלא כונסה למרות העלייה בתחלואה, ועדת השרים להתמודדות עם הנגיף תתכנס במשרד רה"מ בשבוע הבא • משרד הבריאות: מספר החולים במצב קשה ירד ל-671. כ-76 אלף בדיקות בלבד בוצעו אתמול

חיסונים בתל אביב

הממשלה הודיעה היום (שני) כי קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00 במשרד ראש הממשלה, זאת לאחר שלא התכנס מזה כשלושה שבועות.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר נתונים מעודכנים של תחלואת הקורונה ולפיהם אתמול נוספו 3,208 מאומתים לנגיף ונערכו 76,257 אלף בדיקות בלבד. שיעור המאומתים מבין הנבדקים עמד על 4.3% ומקדם ההדבקה ירד ל-0.76 . מספר החולים הקשים הוא 671. מספר המתחסנים במנה השלישית אתמול עמד על 33,863 ו-5,553 קיבלו אתמול את המנה השנייה. 5,347 ישראלים קיבלו אתמול את המנה הראשונה של החיסון. מדובר בעלייה מתונה במספר המתחנים ביחס לימים הקודמים, אך המספר נמוך משמעותית ממספר המתחסנים בימים הראשונים של חודש ספטמבר.

עוד עולה מהנתונים כי רובם המוחלט של החולים הקשים בימים האחרונים אינם מחוסנים כלל ומעטים מאוד מהם התחסנו במנה השלישית. כך למשל, אתמול נוספו 65 חולים קשים חדשים, כאשר 47 מהם לא היו מחוסנים כלל, 10 היו בתהליכי חיסון ו-8 בלבד חוסנו במנה השלישית.

כזכור, במסגרת דיונים שקיים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עם גורמי מקצוע שונים, הוחלט אתמול לשנות את המדיניות כלפי מחלימי הקורונה לקראת פקיעתו של התו הירוק ביום ראשון בשבוע הבא. במסגרת ההחלטה, על מנת שאדם שהחלים מקורונה יהיה זכאי לקבל תו ירוק החל מה-3 באוקטובר, יהיה עליו להתחסן במנת חיסון אחת.

אדם שנבדק בבדיקה סרולוגית שיצאה חיובית וקיבל לפחות מנת חיסון אחת - נחשב למחלים מחוסן והינו מוגן. בנוסף, אדם שאובחן בבדיקת PCR חיובית לקורונה, במהלך חצי השנה ממועד הבדיקה, יהיה זכאי לתו ירוק. לאחר חצי שנה, כדי להיות זכאי לתו הירוק, יהיה עליו להתחסן במנת חיסון אחת.