רה"מ למשפחות השכולות: השנה נתייחד עם זכר יקירנו בדרכים שונות

לאחר שהממשלה אישרה את הסגר ביום הזיכרון, נתניהו פנה למשפחות: "אני אעלה להר הרצל בימים פחות צפופים - לא יכולים להרשות לעצמנו צפיפות באתרי הקבורה שתסכן את כל מי שנמצא שם"

זמן צפייה: 03:29

ראש הממשלה נתניהו פנה הערב (רביעי) למשפחות השכולות, לאחר שהממשלה אישרה סגר ביום הזיכרון, ואמר כי "כל שנה עולים להר הרצל ולבתי עלמין צבאיים מיליון וחצי ישראלים. השנה נצטרך לעשות את זה אחרת. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותה הצפיפות באתרי הקבורה שפשוט תסכן את כל מי שנמצא שם".

"כולנו נמצא דרכים שונות להתייחד עם זכר יקירינו", הוסיף ראש הממשלה. "אני ומשפחתי, ואחי ומשפחתו, נעלה להר הרצל בימים אחרים, פחות צפופים. אני יודע שגם אתם תעשו זאת. אני רוצה שתדעו שגם בסערת הקורונה - יש דבר אחד שאנחנו זוכרים: אנחנו כאן בזכותם, ובזכותם ולמענם גם נחיה".

לעוד כתבות בנושא:

דוח: אם ישראל תחזור לקצב ההדבקה הקודם – 6,000 מונשמים ביולי

מנכ"ל משרד האוצר: אנחנו עובדים עכשיו – והמורים בבית

במחאה על היעדר הסיוע: מאות עסקים מצטרפים להשבתת החנויות

מוקדם יותר, כאמור, הממשלה אישרה את תקנות החירום לסגר ביום העצמאות וביום הזיכרון. ברמדאן התנועה תוגבל. על פי תקנות החירום, תיאסר הכניסה לבתי עלמין וכן התנועה מעיר לעיר. בנוסף, יחול איסור על תנועה בין ערים ופתיחת סופרמרקטים, מסעדות וחנויות לממכר מזון החל מערב יום העצמאות 28 באפריל בשעה 17:00 ועד צאת יום העצמאות ב-29 באפריל בשעה 20:00.

שאר הגבלות התנועה, שחלות גם היום, יישארו כפי שהן. עוד אושר כי יתאפשר קיום של חתונות בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 אנשים תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם. למרות הסגר, הממשלה אישרה במשאל טלפוני מופעי זיקוקים.

בימי חודש הרמדאן החל מיום חמישי 23 באפריל ועד יום ראשון 3 במאי, ביישוב שמרבית תושביו מוסלמים וכן באזורים מסויימים בירושלים, הוחלט כי לא יפתחו עסקים וחנויות המקבלים קהל, מהשעה 18:00 ועד השעה 3:00 למחרת, למעט בית מרקחת. עסקים יוכלו לפעול בשירות משלוחים בלבד. כמו כן, המשטרה תתגבר את כוחותיה ביישובי החברה הערביתו ועיקר פעילותה תתמקד בפיקוח, אכיפה והסברה. יבוצעו סיורים, יוקמו מחסומים בתוך היישובים, ואף תשתמש ברחפנים על מנת למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי.