לראשונה: נתניהו עשוי לכפות על גנץ את הארכת הסגר בכמה ימים

ייתכן שרה"מ, שנחוש להאריך את הסגר חרף התנגדות רה"מ החליפי, יוציא לפועל את הצעד ע"י הרוב בו הוא מחזיק בממשלה • משרד הבריאות: פתיחת מערכת החינוך תעלה את שכיחות המוטציה הבריטית ל-90%

זמן צפייה: 09:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחוש להאריך את הסגר עד שבוע הבא לפחות - וייתכן שלראשונה הוא יכפה על רה"מ החליפי בני גנץ לעשות זאת, חרף התנגדותו. כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

גורמים בכירים בליכוד אומרים שאם נתוני התחלואה הגבוהים יישארו, ויידרש להאריך את הסגר, נתניהו עשוי לשקול לכפות את המהלך על גנץ באמצעות הרוב שבו הוא מחזיק בממשלה מבחינת מספר שרי הימין. אמורה להיות פריטטיות בממשלה למרות שלגנץ יש פחות שרים, אלא שתקנון עבודת הממשלה לא עבר - וגנץ יכול למנוע רק הבאת נושאים לסדר היום.

בסביבת גנץ, עם זאת, יגידו – נכון שתקנון עבודת הממשלה לא עבר, אבל בחוק ממשלת החליפים יש לזה זכר - וזאת הפרשנות שהיועמ"ש יצטרך לאכוף אם נתניהו ינסה את המהלך.

סגר
סגר | צילום: רויטרס

בתוך כך, הערב מתנהל אצל ראש הממשלה דיון לגבי אסטרטגיית היציאה מהסגר, ובו מוצג המתווה שמציע משרד הבריאות. בכירי מערכת הבריאות רוצים להבטיח שהיציאה תהיה זהירה, ומבקשים לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד', וכן י"א-י"ב, רק ביישובים ירוקים וצהובים. בערים כתומות אודמות – ייפתחו גני ילדים בלבד, וכיתות י"א-י"ב בכפוף לבדיקות שליליות.

לצד זאת, בכירים במשרד הבריאות מציגים הערב תחזית קודרת בנוגע להשלכות פתיחת מערכת החינוך - וסבורים כי פתיחתה תעלה את שכיחות המוטציה הבריטית באוכלוסייה מ-70% ל-90%.

מבחינת מסחר, מבקשים במשרד הבריאות לאפשר שירותים במתכונת של אחד על אחד, ותיתכן פתיחה של חנויות הרחוב. לפי עמדתם, לא ייפתחו שווקםים וקניונים. במשרד האוצר מתנגדים וסבורים שיש לפתוח את המסחר מיד.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

בעניין אירועי התרבות הפשרה שמערכת הבריאות תציע היא פיילוט: מספר מצומצם של הופעות למחזיקי תו ירוק, שיוכלו להתקיים כבר בהמשך החודש. אם הפיילוט יצליח – אפשר יהיה להתקדם הלאה.