נתניהו קיבל את מנת החיסון השנייה: "נחסן את כולם תוך חודשיים"

לאחר שקיבל מנה ראשונה לפני שלושה שבועות, רה"מ קיבל בשיבא את הזריקה השנייה. איתו חוסן גם שר הבריאות אדלשטיין. בכך, נפתח השלב השני של מבצע החיסונים - שצפוי להתרחב השבוע

זמן צפייה: 02:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הערב (שבת) בבית החולים שיבא תל השומר את מנת החיסון השנייה. זאת, לאחר שלפני שלושה שבועות קיבל נתניהו את מנת החיסון הראשונה. יחד איתו חוסן גם שר הבריאות יולי אדלשטיין. ראש הממשלה הבטיח כי "עד סוף חודש מארס נחסן את כל האזרחים", ואף סיפר כי מחר צפוי להגיע "משלוח ענק" של מנות חיסון.

מהלך זה מהווה את יריית הפתיחה לשלב השני של מבצע החיסונים, ומחר יתחילו הצוותים הרפואיים לקבל את המנה השנייה. השבוע המבצע צפוי להתרחב גם לצוותי ההוראה, לא רק של החינוך המיוחד, ככל הנראה ביום רביעי או בחמישי. בהמשך יורחב המבצע לבני 55 ומעלה, וכן הלאה. קופות החולים טרם קיבלו עדכון לגבי הגעת המנות.

עוד בחדשות 13:

שב"כ עיין בהודעות של מפגינים בבלפור – מחשש שיפרצו למעון רה"מ

סער נגד ח"כים בליכוד: נתניהו הגיע לבית המשפט עם חבורת חבובות

7,808 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – 6.5% מהבדיקות חיוביות

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במקביל, מסתמן כי בתי החולים לא יחסנו יותר מתחסנים חדשים. בשבועות הקרובים יחוסנו מי שכבר קיבלו מנה ראשונה, אבל לא ייתנו עוד מנות חדשות. אחת הסיבות לכך היא הביקורת על שיבא ואיכילוב, שחיסנו צוותי הוראה בניגוד להוראות התעדוף.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-0901212029' autoplay='0' credit='' desc='ד"ר שרון אלרעי פרייס בריאיון לחדשות 13' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1604952593/11rhym_zjc4ac.png' kid='1_h8o9iu2l' kid='1_h8o9iu2l' duration='239'']

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה לחדשות 13: "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להקדים את החיסונים ולהגיע למצב שנראה את סוף המגפה. הערכת נתניהו שנשתלט על המגפה עד פסח – אני מקווה שנוכל לעמוד בה מבחינת משלוחי החיסונים והיענות הציבור".

בהתייחס לסגר אמרה: "הסגר הזה לצערי הוא הכרחי. בתי החולים שלנו חזקים וטובים, וכדי להגיע לאי ספיקה צריך להיות במצב קיצוני. אנחנו לא צריכים לעצור כשאנחנו באי ספיקה אלא רגע קודם. אי אפשר להרים את הדגל האדום כאשר הכול כבר קורס, כי אז המספרים עוד ימשיכו לעלות. לאורך הדרך אמרנו כמה פעמים במשרד הבריאות מה נדרש כדי לא להגיע למצב הזה. אם היינו עושים צעדים לפני זה – יכול להיות שהסגר הזה יכול היה להימנע".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

אמש אמר בריאיון לחדשות 13 המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, כי צפויים להגיע לישראל כמיליון חיסונים בזמן הקרוב, והתייחס למוטציות החדשות ולהפרות שתועדו עם תחילת הסגר השלישי.

"החיסונים יגיעו בפריסה די מהירה של כמה אלפים או מאות אלפים בשבוע הבא, ובשלב מאוחר יותר יגיעו מנות חיסון נוספות", אמר גרוטו, ובהמשך התייחס גם לתעדוף מתן החיסונים שיגיעו: "כרגע, ועדת התעדוף החליטה לתת למורים בחינוך המיוחד את האפשרות להתחסן קודם, אבל לא בהכרח שכלל המורים יתחסנו. צריך להשלים את מתן החיסונים לאוכלוסייה בסיכון, שכ-70% ממנה התחסנה לבינתיים". עוד אמר כי "נכון לעכשיו - אין שינוי במדיניות החיסונים".

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

בהמשך הריאיון התייחס המשנה למנכ"ל משרד הבריאות למוטציות הקורונה: "בניגוד לזו הבריטית, המוטציה הדרום אפריקאית לא נמצאה כאן בישראל. עם זאת, נקטנו בצעדים בנושא, למשל אנחנו שמים בבידוד את כל מי שהגיע מאזור דרום אפריקה. אני מקווה שנוכל לעכב את ההתשפטות שלה בארץ". עוד בנושא זה, אמר כרוטו כי "החיסונים של פייזר יעילים נגד המוטציות החדשות"

בעניין ההפרות שתועדו מאז נכנס לתוקפו הסגר השלישי, המשנה למנכ"ל אמר כי "התמונות האלה הם ביטוי להפרה של הסגר והן בניגוד למדיניות של משרד הבריאות והממשלה. מדובר בתמונות לא ראויות ואני מגנה אותן בתוקף".