נתניהו: שואפים לפתוח את המשק באופן מלא באפריל

לקראת העוצר הלילי בפורים, רה"מ הציג תוכנית בת 5 שלבים לחזרה לשגרה, ולפיה יש לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת עד סוף מארס. המפכ"ל: נפתח בהליכים פליליים נגד מארגני התקהלויות בחג

זמן צפייה: 03:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) דברים בהצהרה לקראת העוצר בחג הפורים. הוא הציג תוכנית בת חמישה שלבים להשבת החיים לשגרה והפסקת ההגבלות והסביר שבשביל ליישם אותה - יש לחסן את כל ההאוכלוסייה הבוגרת. על פי התוכנית שהציג, המשק יחזור לפעילות מלאה בחודש אפריל - בכפוף למדדי התחלואה.

נתניהו קרא ללכת להתחסן, והוסיף: "בניו יורק, במיאמי, באירופה – אי אפשר להשיג חיסונים. דברו עם קרובים שלכם. הם מתחננים להשיג חיסונים. תחשבו על כך שמבוגרים במדינות אחרות ממתינים חודשים ארוכים לקבל חיסון. כאן חהחיסונים מחכים לכם ואנחנו יכולים לצאת באמצעותם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לעוצר החג ואמר כי "פורים לפנינו, חג של ילדים – הם עדיין לא מחוסנים, שלא באשמתם. עדיין אין אישור לחסן אותם. בואו נשמור עליהם ונמנע מכל התהלוכות והמסיבות שלצערי אנחנו כן קוראים עליהם, ולא רק דברים מחתרתיים, אלא דברים שמאורגנים על ידי רשויות. רוצים לשמח את הילדים אבל התוצאה יכולה להיות ממש הפוכה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: לע''מ

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי דיבר על ההיערכות לקראת ההגבלות בחג ואמר כי "אנחנו יודעים על עשרות התקהלויות שמתוכננות ופועלים על מנת לסכל אותן. הנחתי את אגף החקירות לפעול ולפתוח במקביל לקנסות בהליכים פליליים נגד כל אלה שמארגנים את ההתקהלויות הלא חוקיות".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הוסיף כי "המשטרה איננה מעוניינת בעימות עם האזרחים, השוטרים התגייסו כדי להיאבק בפשיעה ובטרור ולא בהתפשטות של נגיף, אבל בסוף השבוע הזה המשטרה תהיה פרוסה במלוא הכוח בכל רחבי הארץ כדי לאכוף את החוק. אין לי ספק שיהיו הפרות - אך תהיה גם אכיפה. הקפידו על ההנחיות כי הן מצילות חיים".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בתדרוך כי "אנחנו רואים את המוטציה הבריטית ב-90% מהדגימות שאנחנו מרצפים ברחבי הארץ, יש גם כניסה של עוד וריאנטים. זה מעיד עד כמה בקלות אנחנו יוכלים למצוא את עצמנו במקום שלא היינו רוצים להיות בו, שבו וריאנטים יותר מסוכנים מתחילים להתפשט".