נתניהו הודיע: הכרזה על אזורים מוגבלים נוספים - עוד היום

לאור העלייה במספר הנדבקים, ערך רה"מ התייעצות עם שר הבריאות, השר לבט"פ וראש המל"ל. בדיון הוחלט להכריז על הגבלות במקומות נוספים שבהם קיימת תחלואה גבוהה. אדלשטיין: "לא יהיה סגר כללי"

זמן צפייה: 01:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי עוד היום (שלישי) יוכרזו אזורים מוגבלים נוספים, בשל העלייה הנוספת בנתוני התחלואה. זאת, בתום התייעצות עם שר הבריאות, השר לביטחון הפנים וראש המל"ל. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 377 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה.

בדיון הוחלט כי ועדת השרים תכונס הערב, וכן סוכם כי אם קצב התחלואה יימשך, תוקדם הבאת האמצעים הדיגיטליים לשולחן הממשלה לפני יום ראשון. בתוך כך, ביממה האחרונה חולקו 1951 קנסות בגין אי עטיית מסכות.

עוד בחדשות 13:

חנויות ריקות ומדריכים בלי לקוחות: עסקי התיירות שנותרו שוממים

צה"ל ערך ניסוי בחיילים כדי לבחון שיטה לביצוע בדיקות המוניות

בעקבות העלייה במספר הנדבקים: צה"ל מחזיר את שיטת הקפסולות

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בתדרוך שערך לתקשורת הצהיר אדלשטיין: "אנחנו נערכים לתרחישים הקשים, בתקווה ובתפילה שלא יבואו. אנחנו גם עושים ביום-יום – ברור לנו לגמרי שהמשימה העיקרית שלנו בימים אלה היא לנסות לשטח את העקומה של החולים, שלצערי הרבה עולה בצורה עקבית. על מנת לעשות זאת הגדלנו את מספר הבדיקות, נדרשת היערכות במעבדות, קלטנו 40 תקנים לעובדי מעבדות נוספים".

"כולי תקווה שבקרוב נראה האטה בקצב", המשיך, "אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה בפרקי זמן קצרים – נוכל להשפיע על העקומה. המשימה שלנו מחולקת לשתיים: טיפול כלל-ארצי כולל הסברה ואכיפה, ויש כמה מוקדים שכרגע  מוגדרים כתומים-אדומים. אולי נודיע במהלך היום נודיע על אזורים מוגבלים, מצומצמים ככל האפשר, ואני מבקש מהתושבים לגלות הבנה. לא נגיע לסגר טוטאלי", הבהיר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אתמול החליט קבינט הקורונה כי יש להתכונן לתרחיש שבו אלפי בני אדם ייאלצו להתחבר למכונות הנשמה - בהם כ-2,000 שנדבקו בנגיף הקורונה ועוד כ-2,000 נוספים שיחוברו למכונות בשל מחלות אחרות. ההחלטה באה בעקבות תרחיש שהציגו משרדי הבריאות, האוצר והביטחון, לפיו בחורף הקרוב יווצר מצב שבו מגפת הקורונה תמשיך להתפרץ במקביל לשפעת ולמחלות חורף אחרות.

כמו כן, החליטו השרים על הגברת האכיפה, כאשר הקנסות על מסכות יעלו מ-200 שקלים ל-500, ויקוצר פרק הזמן לתשלום. הנושא יועבר לחקיקה בכנסת. כמו כן, הוחלט כי עיריות יוכלו לסגור בתי עסק שיפרו את ההנחיות. הכסף מהקנסות יגיע לרשויות המקומיות, וכי תוקם מנהלת אכיפה ארצית במשרד הבט״פ שתפקידיה יהיו הכוונה, הנחייה, תיאום ותכלול כל רשויות האכיפה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד נקבע על בדיקה לאלתר של רשימת היישובים הדורשים הכרזה על אזורים מוגבלים, והמשך בדיקום ומגיון במרכזים לקשישים. תיבחן חזרה לעבודה בקפסולות עם נציב שירות המדינה של חזרה לעבודה בקפסולות, אושרה פעילות בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות הפרטיות.