נתניהו לחדשות 13: הביקורת על האיכון חסרת שחר - אי אפשר לחכות

לאחר מסיבת העיתונאים שכינס, התייחס ראש הממשלה בריאיון מיוחד להנחיות משרד הבריאות: "עדיף לשלם מחיר כלכלי מסוים - ושלא תהיה תמותה המונית. מדובר כאן בחיים או מוות"

זמן צפייה: 10:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) בריאיון מיוחד לחדשות 13 להתמודדות עם משבר הקורונה ולביקורת שנשמעה על הפעלת אמצעי איכון. "הביקורת על הפעלת האמצעים הדיגיטליים היא אבסורדית וחסרת שחר", הצהיר נתניהו. "בכל שעה שעוברת אנחנו משחררים עוד ועוד הדבקות, וזה מגיע לאלפים ולרבבות. לכן אי אפשר לחכות, כדי להציל חיים אנחנו צריכים לקבל את האישור המשפטי לבצע זאת מייד".

"אף אחד לא יודע איך מתנהגת המחלה הזאת", אמר ראש הממשלה. "ההנחה היא שהיא גדלה מהר מאוד ושאנחנו במגפה עצומה. לכן החלטתי על היערכות יתר ולא היערכות חסר, כי המחיר של היערכות חסר הוא ענק – כמו שרואים באיטליה".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד התייחס נתניהו להנחיות החדשות שפרסם משרד הבריאות: "אנחנו מכווצים את המשק בידיעה שאנחנו משלמים מחיר כלכלי, כדי לא לשלם מחיר באלפי אנשים שימותו. מדובר כאן על חיים ומוות. הכלכלה יכולה לעמוד בזה – אף אחד כאן לא ירעב. עדיף לשלם מחיר כלכלי מסוים ולא לשלם את המחיר בתמותה המונית. הדרך היחידה לטפל בזה, בנוסף להגדלת הבדיקות ומיגון הצוותים – זה לא יעזור אם לא נעצור את המחלה. לכן כל מעייניי זה קודם כל עצירת המגפה. בלי משמעת הציבור אין לנו שום דבר".

"אני בכלל לא מתייחס לפוליטיקה - אני 98% בקורונה ורק 2% בפוליטיקה. הלוואי שגם האחרים יעשו את זה וייכנסו כבר לממשלת חירום לאומית ונתחיל לטפל ביחד בדברים האלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב כאמור נשאר נתניהו הצהרה, שבה התייחס להנחיות החדשות של משרד הבריאות, להרחבת הבדיקות לאיתור החולים בנגיף ולשימוש באמצעים דיגיטליים במסגרת ההתמודדות עם המשבר.

"לשמחתי עוד לא איבדנו אף נפש - אבל זה לא יימשך", הצהיר ראש הממשלה. "כדי לצמצם את מספר המתים במגפה נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים. התחלנו להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית שמאתרת את האנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה, והם ייכנסו לבידוד של 14 יום. אלה צפויים להיות מספרים גדולים מאוד, ואנחנו נודיע על כך כבר בימים הקרובים. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה, היא חובה - ואנחנו נאכוף אותה ללא פשרות. זהו מהלך קריטי".

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות - הנחיתי את משרד הבריאות להגדיל את ההיקף ל-3,000 בדיקות ביום לפחות, וייתכן שנגיע גם ליותר מזה. למיטב ידיעתי ביחס לאוכלוסייה זהו מספר הבדיקות הגדול ביותר בעולם. אנחנו מגבירים גם את היערכות בתי החולים לטיפול בחולים קשים, כולל מיגון הצוותים הרפואיים וקניית כאלף מכונות הנשמה נוספות".

"המאמצים שלנו לא יועילו אם לא תהיה משמעות ואחריות מצידכם", המשיך. "יש רבים שעדיין לא מבינים את גודל הסכנה. יש בעיה של הפנמה. זה לא משחק ילדים, זה חיים או מוות. מי שלא צריך לצאת לעבודה – אני מבקש ממנו שלא ייצא מהבית ויישאר בבית ככל שניתן. כרגע זאת המלצה, עדיין לא כהנחיה אבל זה יכול להשתנות. צמצמו יציאות רק ליציאות החיוניות".

"זהו משבר ענק", סיכם נתניהו. "אנחנו רק בתחילת המערכה והשיא עוד לפנינו. אני מבקש שגם אתם תעשו הכול כדי שנעמוד בהצלחה באתגר".