נתניהו: "נפתח את חטיבות הביניים בערים עם שיעור מתחסנים גבוה"

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה להקלות הבאות: "נשתמש בתו הירוק לפתיחת המשק" • החל פיילוט הצמיד האלקטרוני לחוזרים מחו"ל • קרב צעקות בין נתניהו לגנץ: "למה אתה מתנגד לתת להם את הכסף?"

זמן צפייה: 05:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הממשלה לחידוש הלימודים בחטיבות הביניים, והצהיר: "נפתח אותן בערים עם שיעור מתחסנים גבוה". עוד הצהיר כי "אנו רוצים להשתמש בדרכון הירוק לפתיחת המשק". בהמשך דבריו, התייחס גם לאירועים ההמוניים בפורים ואמר כי "ההפרות בציבור החילוני והחרדי - בלתי נסבלות". בתוך כך, החל בנתב"ג פיילוט הצמיד האלקטרוני לשבים מחו"ל.

שר הביטחון בני גנץ התייחס בישיבה לסוגיית השמיים הסגורים: "יש לנו בעיה מאוד חמורה בשדה התעופה", הצהיר. "יש ועדה ששקלה שיקולים שאני מקווה שהם ענייניים, אבל הדרך היחידה לדעת זאת היא להתחיל לפרסם את ההחלטות של הוועדה עצמה. אנחנו צריכים להגיע למצב שכל ישראלי שרוצה לחזור הביתה יכול לחזור. אפשר לעשות את זה עם בדיקות לפני ושהייה בבידוד אחרי טיסה, ולגרום למצב שישראלים יכולים לחזור הביתה. בדקתי ולא מצאתי מצב כמו אצלנו בעולם".

"בנושא החינוך, אנחנו צריכים לפתוח את כיתות ז'-י' בערים הירוקות והצהובות", המשיך גנץ. "העומק החיסוני שלנו מאפשר את זה. חייבים גם לדון עם המורים שעבדו קשה מאוד בתקופה הזו, ועם ארגוני המורים, כדי לעשות את ההשלמות הנדרשות ולתת להם פיצוי נאות. רק כך נוכל להתקדם ולצאת לדרך ולא בשום אופן אחר".

האזינו: קרב הצעקות בין נתניהו לגנץ

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-01031925' autoplay='0' credit='' desc='קרב הצעקות בין נתניהו לגנץ' poster='' kid='1_yprzkrmf' duration='32']

בהמשך, התפתח קרב צעקות בין השניים, כאשר נתניהו תקף את גנץ על כך שהוא מתנה העברת תקציב לתוכניות שמשרד האוצר מנסה לקדם: "למה אתה מתנגד לתת להם את הכסף? הם צריכים תוספת של כמה מיליארדי שקלים". בהמשך, בעקבות חילוקי דעות ועימותים שפרצו בישיבה, היא הסתיימה בטרם עת. "הישיבה הפסיקה להיות ישיבת ממשלה אלא ישיבת התנגחות של ישראל כ"ץ בפקידים ובאחרים", אמר גנץ. "כשתרצו לחדש את הישיבה בראשות ראש הממשלה - תתקשרו".

במהלך הישיבה פרץ עימות קולני נוסף, שבו השתתפו גם מנדלבליט וכ"ץ. "אין חומר, יש ראשי פרקים", האשים היועמ"ש. כ"ץ השיב: "הסיוע לעסקים זה לא ראשי פרקים, זו תוכנית שלמה". מנדלבליט ענה: "אתם עובדים ביניכם בלי להבין כלום".

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי בעקבות ההפרות במהלך החג כמו גם ההקדמה של החזרה לבתי הספר מסתמן כי חלק מההקלות שתוכננו לשבוע הבא יידחו. בין ההקלות שצפויות להידחות - פתיחת המסעדות ובתי הקפה, כמו גם אולמי השמחות ואירועי הספורט.

בנוסף, הודיע אתמול ראש הממשלה כי הוא ושר החינוך יואב גלנט יגישו מתווה שבו יתקיימו לימודים גם בחודש יולי, משום ש"יש צורך להשלים את פערי החינוך שנוצרו במשך השנה הקשה הזו", כלשונו. "חייבים לתת לכל ילד את ההזדמנות להשלים את מה שהחסיר".

במסיבת עיתונאים שכינס, הבהיר ראש הממשלה כי "זכויות המורים יישמרו בקפדנות - נדאג לתשלום מלא עבורם", ואז פנה ליו"ר ארגון המורים ולמזכ"לית הסתדרות המורים, והבטיח: "יהיה בסדר, עליי. אני לוקח על זה אחריות". בהמשך, הודיע כי כבר בימים הקרובים ייפתחו הלימודים עבור תלמידי כיתות ז'-י', בערים ירוקות וצהובות, באופן הדרגתי.