עובד נוסף בנתב"ג הראה תסמינים - ולא קיבל אישור לבדיקת קורונה

משה בן עזרא, איש אחזקה בנמל התעופה, התלונן כבר יומיים על חום וקשיי נשימה. גיסו סיפר לחדשות 13 כי משרד הבריאות לא אישר לערוך לו בדיקה. לאחר הפרסום בחדשות 13 אושר לבדוק אם הוא נדבק

זמן צפייה: 02:49

לא לומדים לקח: משה בן עזרא, איש אחזקה העובד בנמל התעופה בן גוריון, מתלונן כבר יומיים על חום גבוה וקשיי נשימה - אבל במשרד הבריאות לא אישרו לערוך לו בדיקת קורונה. זאת, לאחר שאובחן חולה מס' 71 - גם הוא עובד בנמל התעופה שלא בוצעה לו בדיקה. בעקבות הפרסום בחדשות 13, העובד ייבדק הערב.

גיסו קובי סיפר לחדשות 13: "כשקראתי את הידיעות שהיו על עובד נתב"ג, חשבתי שמדובר בו בכלל. כל השוני היה שהוא התפנה לאסף הרופא, והוא פונה לאיכילוב". לדבריו, בן עזרא פונה לבית החולים על ידי צוות של מד"א, אבל משרד הבריאות לא אישר את הבדיקה: "זה הזוי. למרות שמבחינת קבוצת סיכון הוא ברמת סיכון הכי גבוהה שיכול להיות, אמרו לו ללכת הביתה ואף אחד לא בדק אותו. הכניסו אותו לבידוד, הוא היה שם עד שתים בלילה ואמרו שאין אישור לבדוק".

עוד בחדשות 13:

נתניהו והשר פרץ שוחחו: דנו בסגירת מערכת החינוך בשל הקורונה

מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

גנץ: "נגבה כל צעד נכון נגד הקורונה – ללא כל שיקול פוליטי"

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

"אומנם הוא שוכב בחדר, אבל עדיין יש את אשתו ואת הבן שלו", המשיך קובי. "הבן שלו חייל בצבא ואמרו לו שלא לבוא לבסיס. שם כבר הבינו הרבה יותר טוב ממשרד הבריאות מה נכון לעשות".

לדבריו, בני המשפחה התקשרו שוב ושוב למשרד הבריאות, אבל לא קיבלו תשובה."אשתו מתייעצת לפני כל צעד שהיא עושה, לא פותחת את הדלת מבלי להתקשר למישהו כדי לקבל אישור. היא אחראית, אבל אף אחד חוץ ממנה לא אחראי". קובי הצהיר: "אם ככה אנחנו מתנהלים - לא פלא שמספר הנדבקים עולה כל יום עוד ועוד".

נוסעים בנתב''ג שעוטים מסכות כהגנה מפני הדבקה בקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכת הגנה | צילום: רויטרס

כאמור, חולה מספר 71 סבל מדלקת ריאות, הגיע לבית החולים על מנת להיבדק, סורב, שוחרר לביתו - ובהמשך אובחן כנשא של הנגיף. טרם ידוע מקור ההדבקה.

הגבר, בשנות ה-60 לחייו, הגיע ביום ראשון לבית החולים ואושפז במחלקה הפנימית למשך הלילה. כאמור, הוא שוחרר ביום שני בבוקר, ושב למקום כשהוא חולה בדלקת ריאות למחרת. הוא לא נבדק בשום שלב להימצאות הנגיף. זאת, משום שלמרות התפשטות הווירוס בשבוע האחרון במדינה, לא כל אדם שסובל מתסמינים דמויי שפעת נבדק, כך על פי הנחיות משרד הבריאות.

החולה אובחן בסופו של דבר בזכות התעקשות של מתמחה במחלקה בבית החולים. במשרד הבריאות הסכימו, בשל דברי אותו מתמחה, לבצע בדיקה להימצאות הנגיף - שהתגלתה, כידוע, חיובית. האיש הועבר לבידוד במצב בינוני, והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. נוסף אליו, חלק מהצוות הונחה להיכנס לבידוד.