אש: אם יהיה גל תחלואה אחרי פורים – אנו עלולים להגיע לעוד סגר

ממונה הקורונה הביע את חששו מהפרות המוניות בחג שיתקיים בסופ"ש: "המגפה לא מאחורינו, איתרנו וריאנט שנפוץ באוגנדה" • משרד הבריאות לקופות החולים: היערכו להתחיל לחסן עם חיסוני מודרנה

זמן צפייה: 00:32

"אם יהיה גל תחלואה אחרי פורים - נצטרך לחזור לסגירה של המשק, עד כדי סגר" - כך התריע הערב (ראשון) פרויקטור הקורונה, הפרופסור נחמן אש, בתדרוך עיתונאים. אש, שהביע דאגה מהחגיגות הצפויות, קרא לראשי הרשויות "למנוע את ההתכנסויות האסורות בחג", והוסיף: "הסעודות הגדולות, המסיבות והטישים - אסורים לגמרי. יש בהם סכנה לבריאות של כולנו".

אם הציבור לא יישמע להוראות ויפר את ההנחיות, הזהיר הפרויקטור, תיתכן סגירה מחודשת של החינוך או שמשרד הבריאות ידרוש אפילו, כאמור, להורות על סגר רביעי. "וכל זה, למרות ההתקדמות היפה של מבצע החיסונים ולמרות יעילותם הגבוהה", אמר אש. בתוך כך משרד הבריאות הורה לקופות החולים להתחיל להיערך לחסן את הציבור עם חיסונים של חברת "מודרנה".

"המגפה עדיין לא מאחורינו. מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד וגם מספר החולים קשה", הוסיף אש. לא זו בלבד, אלא שכיום - ולא מעט בשל המוטציה הבריטית, "מרבית המחוברים למכשירי האקמו הם צעירים בגילי 60-40", לדברי הפרויקטור. "הווריאנט הבריטי מדבק יותר בקרב צעירים ובסבירות גבוהה גורם לתחלואה יותר קשה בקרבם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הזיהום: משרדי הממשלה מזהירים שלא להיכנס לים ברחבי הארץ

4 חודשים לפני שחצתה לסוריה: חזבאללה תיעד הצעירה בגבול לבנון

"ליקק אותה בפניה": בן 17 מואשם בתקיפה מינית של בת ה-10 בנגב

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

"אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים נפוצים אחרים באופן יומיומי. הדרום-אפריקני הוא 1% מהמקרים בארץ, זו תוצאה של סקר שעשינו בקרב הבדיקות החיוביות. אותרו גם שבעה מקרים של הווריאנט הקליפורני, ואתמול איתרנו מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגנדה והמשמעות הקלינית שלו עדיין לא ברורה לנו".

"אין ספק שהווריאנטים הולכים ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון. לכו להתחסן, בכל גיל", קרא.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר - ובמקביל לפתיחת המשק, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה התגלו 1,164 נשאי קורונה בישראל, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 6.4, זאת מתוך 18,297 בדיקות שבוצעו. כעת בארץ, 44,752 חולים פעילים, בהם 847 במצב קשה. ביממה האחרונה מתו 21 בני אדם כתוצאה מסיבוכי המחלה.