אש סירב להתחייב שלא יהיה סגר נוסף: "המוטציות שינו את התמונה"

בריאיון לחדשות 13, ממונה הקורונה נמנע מלהצהיר שלא יוטל סגר רביעי והתריע מפני עלייה נוספת בתחלואה בשל הווריאנטים. על הפרות ההנחיות במגזר החרדי: "יפגעו בהיענות הציבור הכללי לסגר"

זמן צפייה: 05:27

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש סירב הערב (שני) להתחייב כי הסגר הנוכחי הוא הסגר האחרון, ובריאיון לחדשות 13 אמר כי "אפשר לקוות שזה יהיה האחרון - אבל המוטציות קצת משנות את התמונה". אש הסביר כי לפני כמה שבועות, כאשר הצהיר שלא יהיה סגר רביעי - זה היה לפני שהגיעו לכאן הזנים החדשים של הקורונה, והתריע: "יכול להיות שהתחלואה שוב תעלה אחרי שנצא מהסגר", שכן המוטציות החדשות מתפשטות במהירות.

בינתיים, ובשל נתוני התחלואה הגבוהים שלא ירדו משמעותית מאז תחילת הסגר, משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר הערב כי בכוונתו לבקש להאריך את ההגבלות עד 5 בפברואר. "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים, ולצערי - רואים רק סימנים ראשונים של ירידה בתחלואה", ציין אש. "יש עדיין הרבה חולים קשים, ולכן נמליץ להאריך את הסגר בשבועיים. זה מה שנדרש כדי להגיע לרמת תחלואה שתאפשר לפתוח את המשק בחזרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות ידרוש מהממשלה: להאריך את הסגר בשבועיים

פרקליטי נתניהו על האישום המתוקן: מואשם במעשים שלא נחקר עליהם

רה"מ בעד הארכת הסגר ב-10 ימים לפחות; מחלוקת על תוכנית היציאה

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש
פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש | צילום: חדשות 13

"הייתי שמח אם קצב הירידה היה קצת יותר מהיר", הודה. "כולנו רוצים לצאת מהסגר ולפתוח את המשק. רצינו שזה ייקח פחות זמן, אבל אין ברירה - צריכים להתאפק". אש הסביר כי כאשר משרד הבריאות ביקש מלכתחילה סגר של שבועיים, הייתה ציפייה שבפרק הזמן הזה תירשם ירידה גבוהה יותר בנתונים, אבל "זו תקופה שקשה להעריך בגלל השפעת החיסונים והמוטציות". ובכל זאת, הוא מעריך כי "לא יהיה צורך בהארכת ההגבלות בשבועיים נוספים מעבר למה שנדרוש".

בהמשך, אש התייחס גם לתמונות שמגיעות מהציבור החרדי שמראות כי לפחות בחלק מהמקומות - העסקים נמשכים כרגיל, שכן תלמודי התורה פתוחים, ויש את אלו שמתעקשים לקיים חתונות המוניות. "צריכה להיות אכיפה שמתמודדת עם זה", הבהיר הפרויקטור, שבכל זאת ביקש להדגיש כי "מרביתם מקפידים על ההנחיות". כאן, פנה להנהגה החרדית ש"רואה את מודעות האבל בכל יום", וקרא להם "להוביל את הציבור להיות אחראי".

הסגר
סגר | צילום: דוברות המשטרה

לתחושותיו, הפרות הסגר בציבור החרדי עלולות להשפיע על הציבור הכללי בשמירה על ההנחיות - אם וכאשר הסגר יוארך. "אין לי ספק שהתמונות של המגזר יפגעו באמינות של כולנו ובהיענות של הציבור הכללי לסגר. לכן, אנחנו צריכים לעשות מאמצים כדי להתמודד עם זה". ואפילו ראש הממשלה, לדבריו, מעורב בנושא. "הוא בעד שתהיה אכיפה, שכל הציבור ישמע להנחיות. זה אינטרס של כולנו".