משרד הבריאות: 4 מקרים של המוטציה הבריטית אותרו בישראל

הנדבקים שוהים בבידוד ביתי ולא במלוניות - שכן שניים מהם קטינים, אחד סובל ממחלות רקע והרביעי שב ארצה טרם החובה. רה"מ: "פעלנו כיאות כשסגרנו את השמיים"; ההערכה - יתגלו מקרים נוספים

זמן צפייה: 04:48

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים התגלו ארבעה מקרים של הזן החדש של הקורונה, שמקורו בבריטניה.

ארבעת המקרים התגלו בקרב ישראלים ששבו מהממלכה ונמצאים כעת בבידוד ביתי: שניים הם אחים קטינים, אדם נוסף עם תחלואה שלא יכל להיכנס לבידוד במלונית, וחולה נוסף שהגיע ארצה בטרם החלה חובת הבידוד במלונית.

שלושה מהנדבקים הינם ישראלים ששבו מאנגליה והם נמצאים כיום בבידוד. במשרד הבריאות עדיין לא יודעים מה מקור ההדבקה של החולה הרביעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות יבקש מהממשלה: סגר מלא מיום ראשון – ל-25 ימים

מות נער הגבעות: 4 שהיו ברכב נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

נערך למרוץ לנשיאות? עמיר פרץ לא יתמודד על ראשות העבודה

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שנמצא כעת בדיוני הממשלה לקראת ההכרזה האפשרית על סגר שלישי, עדכן את השרים בתוצאות, וסיפר: "ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא גם כן בדיון הממשלה, התייחס לתוצאות ואמר: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות".

"עם זאת", הוסיף, "כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

"אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב הנגיף", אמר בתורו פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, "אבל זה לא באמת חמור. היה צפוי שיהיו מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד". ובכל זאת, אש ביקש להזהיר כי המוטציה החדשה "עלולה להעלות את מספר החולים".

בינתיים, במשרד הבריאות מעריכים שבקרוב יתגלו מקרים נוספים של הזן הבריטי. בתוך כך, בבריטניה הודיעו כי גילו מוטציה חדשה ונוספת בממלכה, הפעם מנוסעים ששבו מדרום אפריקה.