מסתמן: אזורים נוספים יוכרזו מוגבלים בשל עלייה בהדבקה

בתום התייעצות טלפונית של השרים, מסתמן כי ישנם יישובים, בין היתר אשדוד, רמלה, קריית גת ודימונה, שיוכרזו כאזורים מוגבלים • במשרד הבריאות שוקלים להעביר סמכויות למשרד הביטחון

זמן צפייה: 04:21

בתום התייעצות שרים טלפונית שהתקיימה הערב (שלישי), מסתמן כי אזורים נוספים יוכרזו מוגבלים בשל תחלואה חריגה, ביניהם אשדוד, רמלה, קריית גת ודימונה.

באשדוד נרשמה התפרצות משמעותית בבית ספר שילה, שנסגר ביום ראשון, לאחר שתלמידה אובחנה חיובית לקורונה וכל התלמידות ואנשי הצוות נשלחו להיבדק. התוצאות הראו כי 33 תלמידות ושבעה אנשי צוות נדבקו. על פי עדויות של הורים, ההדבקה החלה לאחר שבבית הספר התקיימה מסיבת סיום שבה נכחו כל התלמידות ואנשי הצוות. בסך הכול, נסגרו באשדוד 26 מתוך 220 גנים, שמונה מתוך 37 בתי ספר יסודיים, ומוסדות נוספים.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
לקראת סגר מחודש? שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בי-ם, אפריל | צילום: רויטרס

בכור הגרעיני בדימונה, מספר הנדבקים עומד על חמישה. כ-180 עובדים שבאו במגע עם הנדבקים נשלחו לבידוד.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי במשרד הבריאות שוקלים להעביר סמכויות לטיפול בהתפרצות הקורונה למשרד הביטחון. משרד הבריאות צפוי לחדול מההתנגדות המסורתית שלו להעברת סמכויות למשרד הביטחון ולצה"ל.

בלשכת שר הבריאות אמרו כי סמכויות הטיפול בקורונה לא יועברו ל"משרד כלשהו", בלשונם. עם זאת מבהירים שם כי כן יתקיימו שיתופי פעולה, כולל עם פיקוד העורף, כפי שכבר נעשה בימים אלה.

משרד הבריאות עדכן כי ישנם 7,403 חולים פעילים, 24 מונשמים, ו-320 מתים.אתמול בוצעו 19,922 בדיקות. מספר המקרים החיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה עומד על 25,041. בסך הכול, 232 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים.