אופטימיות במרוץ לחיסון: "היעילות של מודרנה - גבוהה מאוד"

לאחר שישראל הגדילה את מספר מנות החיסון שיירכשו, המנהל הרפואי של החברה האמריקנית אמר לחדשות 13 כי "אלה הנתונים שקיווינו להם". עוד הוסיף: "בשלב הראשון של הייצור, הכמויות יהיו מעטות"

זמן צפייה: 02:55

החיסון בדרך לישראל: המנהל הרפואי של "מודרנה", ד"ר טל זקס, סיפר הערב (שישי) לחדשות 13 על מצב פיתוח החיסונים, ובישר: "קיבלנו תוצאות שמעידות על יעילות מאוד גבוהה - אלה הנתונים שכולנו קיווינו להם, והנתונים שעל בסיסם אנו מקווים שנראה את תחילת הסוף של הקורונה".

החיסון של מודרנה, כידוע, יוענק בשתי מנות. "בחיסון אחד מתחילים לעורר את מערכת החיסון, אבל החיסון השני הוא שנותן רמות גבוהות של נוגדנים וצפי לפעילות לאורך חודשים", הסביר זקס. "פרסמנו אתמול נתונים חדשים, שמראים שלפחות שלושה חודשים אחרי החיסון השני - עדיין יש רמות גבווהנת של נוגדנים בדם".

עוד בחדשות 13:

ישראל חתמה על הסכם להגדלת מספר מנות החיסון שיגיעו ממודרנה

פרויקטור הקורונה: "ההחלטה לפתוח את הקניונים – פוליטית"

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

זקס התייחס לחששות שעולים ברקע החיסון החדש, והסביר: "עשינו את כל השלבים של הניסוי, עשינו מחקרים מאוד רחבים, הבטיחות נראית די ברורה. אין שום סיבה לצפות לתופעות לוואי שלא ראינו".

בהתייחס ללוחות הזמנים הצפויים, אמר: "ייקחו עוד מספר חודשים עד שנעלה לקצב ייצור מקסימלי שבו נוכל לספק מענה לכולם. בשלב הראשון מדובר עדיין בכמויות מעטות".

6444444
ד''ר טל זקס, המנהל הרפואי של חברת ''מודרנה''

מוקדם יותר היום, הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטייןכי חתמו על הסכם עם "מודרנה", לפיו היא תכפיל פי שלושה את כמות החיסונים שתספק לישראל בשנה הבאה. כך, במקום 2 מיליון החיסונים עליהם סיכמו בעבר, החברה תשלח לכאן 6 מיליון מנות, שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים.

נתניהו בירך על המהלך, ומסר: "זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, אבל עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים". "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל", הוסיף אדלשטיין, "לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן החלוקה".

כזכור, חברת מודרנה הודיעה לפני כשבועיים כי החיסון שהיא פיתחה לקורונה נמצא יעיל בכ-94.1%, על פי תוצאות ראשוניות. ביום שני, החברה כבר הגישה בקשה למנהלת התרופות והמזון האמריקני ולאיחוד האירופי לאישור חירום עבור החיסון.