מודרנה: ישראל אישרה את החיסון; משלוח ראשון - עד סוף החודש

ישראל שיריינה כ-6 מיליון מנות מהחיסון, והפכה למדינה השלישית אחרי ארה"ב וקנדה לאשר את החיסון האמריקני. מהחברה נמסר: "מנות ראשונות צפויות להגיעה בקרוב"

זמן צפייה: 00:35

חברת מודרנה הודיעה היום (שלישי) כי משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון שלה, וכי המנות הראשונות צפויות להגיע עד סוף החודש. בכך, ישראל הפכה למדינה השלישית אחרי ארצות הברית וקנדה לאשר את החיסון האמרקני. החברה צפויה לספק לישראל שש מיליון מנות חיסון סך הכול, שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים.

 

מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל מסר: "זאת ההרשאה הרגולטורית הראשונה לחיסון מחוץ לצפון אמריקה. אני רוצה להודות למשרד הבריאות הישראלי שפעל להבטיח את אישור החיסון בזמן. אנו מקווים לראות הרשאות נוספות בשווקים אחרים בימים הקרובים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

זעקת מנהלי בתיה"ח: "אנחנו בתחילת גל רציני – המחלה מכה שוב"

בנה של חברת כנסת נעצר בחשד שאיים על שוטרים

"דרך היציאה של העולם מהמגפה": כך יעבוד הדרכון הירוק למתחסנים

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר כי 1,370,000 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה, כאש אתמול התחסנו כמעט 146 אלף בני אדם. "אני מזכיר כי חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי קבלת המנה השניה. בינתיים מצב התחלואה מזנק, לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

כידוע, החיסון של מודרנה יוענק בשתי מנות. "בחיסון אחד מתחילים לעורר את מערכת החיסון, אבל החיסון השני הוא שנותן רמות גבוהות של נוגדנים וצפי לפעילות לאורך חודשים", הסביר ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של חברת התרופות. "פרסמנו אתמול נתונים חדשים, שמראים שלפחות שלושה חודשים אחרי החיסון השני - עדיין יש רמות גבווהנת של נוגדנים בדם".