משפחות דיירי בית האבות זועמות: "העבירו אותם בלי לעדכן אותנו"

בני המשפחה של דיירי "משען" בב"ש, שבו הייתה התפרצות קורונה ממנה מתו עד כה ארבעה מהדיירים, הופתעו לגלות שכמה מהם הועברו לבית אבות בנתניה: "הטלטולים האלה כאילו היו חפץ - לא אנושיים"

זמן צפייה: 01:06

משפחות הדיירים מהמחלקה הסיעודית שפונו אתמול מבית האבות "משען" בבאר שבע, שבו מתו עד כה ארבעה חולי קורונה, זועמות על כך שהם הועברו לבית אבות אחר, מבלי שעודכנו על כך מבעוד מועד. כזכור, תשעה מהדיירים הועברו לבית האבות "דורות" בנתניה, המשמש כמוסד ייעודי לקליטת חולים.

"משפחות יקרות, כל כך מקומם לקרוא את כל מה שקורה להורים שלכם, אני הבת של מרקוס, העבירו אותו כבר ביום שלישי ליפו ,למחרת בבוקר פינו אותו לוולפסון עם חום גבוה ודי ברור לי שלא יצא משם", כתבה בתו של אחד הדיירים שהועבר בפתאומיות מהדיור המוגן. "כל הטילטולים האלה כאילו היו חפץ הם לא אנושיים, רק הנסיעות האלה פוגעות להם בבריאות. אני בטוחה שאף אחד לא טרח להסביר לאבא שלי מה קורה איתו, כי הוא לא מדבר, אבל שומע ורואה. איך ביום אחד נעלמו כל האנשים שטיפלו בו עד עכשיו והגיעו אנשים אחרים במסיכות ופתאום העמיסו אותו על אמבולנס הורידו אותו במקום אחר שלא מכיר עם אנשים אחרים במסכות. אין לי מילים לתאר את האכזבה והתסכול והרגשת ההתנערות מהמבוגרים הסיעודיים ומהמשפחות שלהם. בין היתר פרנסנו את משען במשך כמה שנים בסכומי עתק וברגע האמת זרקו את כולנו בלי הסברים ובלי שום התחשבות. ממש עצוב לי שככה הדברים מתנהלים וליבי איתכם".

דיור מוגן משען
דיור מוגן משען

מ"משען" נמסר בתגובה: "האחות הראשית של מחוז הדרום במשרד הבריאות קלאודיה קונסון, הודיעה אמש, מבלי שתיאמה זאת עם הרופא הראשי של משען, לבת משפחה של אחד הדיירים על העברה המתוכננת למוסד דורות בנתניה. זו הודיעה בקבוצת הווטסאפ של בני המשפחה, כך שלא היתה לצוות משען הזדמנות להודיע בצורה נאותה ומכבדת למשפחות. הנהלת משען שוקלת לשגר מכתב תלונה רשמי על מעשיה למנכ"ל משרד הבריאות".

במהלך הלילה הלכה לעולמה הדיירת הרביעית מבית האבות בבאר שבע, בת 67 שסבלה ממחלות רקע קשות. כאמור, בסך הכול מתו ארבעה דיירים מהדיו המוגן. 16 דיירים מהמחלקה הסיעודית אובחנו כחולי קורונה, שלושה מהם במצב קשה בסורוקה והשאר הועברו לדיור מוגן בנתניה ויפו. שני דיירים מהמחלקה העצמאית שאובחנו כחולים נמצאים בבידוד, וכן 15 אנשי צוות שאובחנו כחולים ונמצאים בבידוד.

אתמול עדכנה הנהלת הדיור המוגן "משען" באר שבע משפחות הדיירים כי 149 מתוך 151 דיירי האגף העצמאי נמצאו נקיים מווירוס הקורונה. מצבם של שני הדיירים שנדבקו בנגיף מוגדר טוב, והם לא פיתחו תסמינים. כעת ממתינים ב"משען" לתוצאות הבדיקות של אנשי הצוות, שנערכו לפני שלושה ימים.

מהנהלת המקום נמסר כי "צעדי הבידוד המחמירים בהם נקטנו מייד לאחר שהתגלה החולה הראשון במקום הוכיחו את עצמם. בשבוע הבא נבצע חיטוי של בית האבות, וכן נבצע בידוד מבוקר על מנת להמשיך ולהבטיח את בריאותם של הדיירים".

משרד הבריאות עדכן כי 7,589 חולי קורונה אובחנו עד כה בישראל. 115 מכלל החולים נמצאים במצב קשה, ו-98 מהחולים מונשמים. 166 במצב בינוני, 6,839 במצב קל, ו-427 החלימו ושוחררו לבתיהם.